آیت‌الله علوی گرگانی گفت: دولت باید امور را به بخش خصوصی تحویل داده و خود به بازار رسیدگی و آن را بازار کند، چرا که شان دولت نظارت بر بازار بوده و اگر این اتفاق رخ دهد نظم مملکت بالا می‌رود.

به گزارش جماران، استاد حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای بسیج اصناف استان قم اظهار داشت: بعثت انبیا و پیغمبران خدا برای راهنمایی بشر بوده تا مردم به گمراهی کشیده نشده و مال حلال کسب کنند، چرا که در روایات داریم یک غذای حرام تا چهل روز بدن را آلوده می‌کند.

او بیان کرد: برخی از امور تبعا حرام بوده و برخی دیگر در اختیار خودمان است که حلال یا حرام شود.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: پیامبران خدا مردم را راهنمایی می‌کردند تا در مواقع خاص و در صورت اختلاف، انبیای الهی آن را حل کنند.

او ادامه داد: خداوند نخست پیغمبر را و پس از آن امت را به زمین فرستاد و این اهمیت هادی و پیشوا را می‌رساند، با همین اصل اصناف نیز نیاز به راهنما دارند تا افرادی که وارد این حرفه می‌شوند به مال حرام مبتلا نشوند و این نقش راهنما بودن بر عهده بزرگان و علما است.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: هادی کسی است که دیگران به حرف او گوش فرا دهند و اگر قرار باشد عالم و بزرگی یک نکته را بگوید و دیگران به آن توجهی نکنند هیچ فایده ای در بر نخواهد داشت.

آیت‌الله علوی گرگانی نقش اصناف را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: اصناف واسطه ای بین ملت و دولت هستند و در امورات خود اتحادیه هایی دارند که بین دولت و ملت ارتباط برقرار کنند.

او با تاکید بر نقش نظارتی دولت ابراز کرد: دولت باید امور را به بخش خصوصی تحویل داده و خود به بازار رسیدگی و آن را کنترل کند، چرا که شان دولت نظارت بر بازار بوده و اگر این اتفاق رخ دهد نظم مملکت بالا می‌رود، اما اگر این اتفاق رخ دهد حجم بالایی از مردم از دولت توقع داشته و هجمه بالایی به آن وارد می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان حکایتی از سلمان فارسی عنوان کرد: اصناف نماینده ملت هستند، نه نماینده دولت و باید در امور همواره طرف ملت را گرفته و تصمیماتی بگیرند که ضرر ملت به کمترین حد برسد، همچنین مرجع رسیدگی به مشکلات نیز باید اصناف باشند.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: اصناف باید در امور متعدد به دنبال رساندن حق به حق دار باشند و از طرفی از دولت بخواهند که اختیارات آن‌ها را بالاتر ببرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.