رییس جمهوری آمریکا در یک جلسه مطبوعاتی ضمن تاکید بر اینکه وی در اکثر موارد با نارندرا مودی موافق است گفت: نخست وزیر هند به طور دائم به من می گوید که در افغانستان یک کتابخانه ساخته است.او انتظار دارد برای پروژه ای که کمتر از پنج ساعت حضور آمریکا در افغانستان هزینه شده از او تشکر کنم .

به گزارش جماران؛ روزنامه تایمز او ایندیا هند روز پنجشنبه در گزارشی نوشت:دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ،نارندرا مودی نخست وزیر هند را به خاطر اعلام احداث کتابخانه در افغانستان را مورد تمسخر قرار داد.

به نقل از نشریه ' تایمز او ایندیا'، رییس جمهوری آمریکا در یک جلسه مطبوعاتی ضمن تاکید بر اینکه وی در اکثر موارد با نارندرا مودی موافق است گفت: نخست وزیر هند به طور دائم به من می گوید که در افغانستان یک کتابخانه ساخته است.او انتظار دارد برای پروژه ای که کمتر از پنج ساعت حضور آمریکا در افغانستان هزینه شده از او تشکر کنم .

این روزنامه هندی درادامه نوشت:مشخص نیست اشاره رییس جمهوری آمریکا به چه پروژه ای است اما هند از زمان حمله ائتلاف نیروهای غربی به رهبری آمریکا به افغانستان در سال 2001، متعهد به سه میلیارد دلار کمک مالی به این کشور جنگ زده شده است.

ساخت مدارس ،اختصاص یک هزار بورسیه تحصیلی به دانشجویان افغان در هر سال و ساخت پارلمان افغانستان ازجمله اقدامات هند در این کشور است.

روزنامه 'هافینگتون پست' سال گذشته در گزارشی نوشت: «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا لهجه «نارندرا مودی» نخست وزیر هند را تقلید کرده است.

ترامپ، مودی را به عنوان دوستی واقعی توصیف کرده، اما این تعریف و تمجید رییس جمهوری آمریکا را از مسخره کردن نخست وزیر هند پشت درهای بسته باز نداشته است.

چند رسانه هندی از جمله «تایمز هند» و «هندوستان تایمز» اخبار مختلفی در خصوص تقلید لهجه هندی نخست وزیر هند از سوی ترامپ را پوشش خبری داده اند.

پیش تر نیز رفتار ترامپ به دلیل به مسخره کردن لهجه کشورهای دیگر زیر ذره بین قرار گرفته است. وی چندی پیش به هنگام تلفظ واژه پورتوریکو، از لهجه غلیظ اسپانیایی استفاده کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که این کشور تمام 2 هزار نیروی نظامی خود را از سوریه و همچنین نیمی از 14 هزار نیروی نظامی این کشور در افغانستان را خارج می کند.

رییس جمهوری آمریکا دلیل این تصمیم خود را کاهش هزینه های دولت اعلام کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.