نمایندگان مجلس شورای اسلامی نحوه انتشار اطلاعات مودیان(پرداخت کنندگان) مالیاتی را مشخص کردند که بر اساس آن، سازمان امور مالیاتی را مکلف به حفظ اطلاعات سامانه مودیان کردند.

به گزارش جماران، نمایندگان در جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس ماده 15 لایحه پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را با 187 رای موافق، 5 رای مخالف5 و 3 رای ممتنع از 213 نماینده حاضر تصویب کردند.
نمایندگان در این ماده مقرر کردند: اطلاعات سامانه مودیان، محرمانه است و سازمان امور مالیاتی مجاز به افشای آن مگر به حکم قانون یا مرجع قضایی نیست و همچنین کارگروه راهبری سامانه مودیان مجاز است در خصوص استفاده از این اطلاعات برای دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب هشتم مهر 86 و نیز استفاده از اطلاعت به صورت داده های ناشناس مشروط به رعایت حریم خصوص اشخاص برای سایر متقاضیان تصمیم گیری کند.
نمایندگان در تبصره 1 این ماده، سازمان امور مالیاتی را مکلف کردند در ایجاد و استقرار سامانه، نسبت به صیانت و حفاظت از اطلاعات اشخاص و رعایت مقررات امنیت فضای تبادل اطلاعات اقدام کند.
نمایندگان در تبصره 2 این ماده نیز تصویب کردند: متخلفین از مفاد این ماده ضمن جبران خسارت وارده مشمول مجازات موضوع ماده 279 قانون مالیات های مستقیم می شوند.
همچنین نمایندگان ماده 18 این لایحه را با 170 رای موافق، 16 رای مخالف و 6 رای ممتنع از 213 نماینده حاضر تصویب کردند که بر این اساس، جوایز موضوع تا میزان معافیت مالیات بر درآمد حقوق موضوع ماده 84 قانون مالیات های مستقیم برای هر شخص در سال از شمول مالیات و تسلیم اظهارنامه مالیاتی مربوط به این جایزه، معاف است.
نمایندگان در ماده 26 این لایحه را با 151 رای موافق، 33 رای مخالف و 3 رای ممتنع از 213 نماینده حاضر تصویب کردند که بر این اساس، سازمان امور مالیاتی می تواند جهت حصول از عملکرد صحیح مودیان در خصوص صدور صورت حساب الکترونیکی و ثبت دقیق مودیان، ارائه آموزش و مشاوره های فنی و غیر مالیاتی به مودیان، پشتیبانی و استانداردسازی تجهیزات مورد استفاده مودیان و دریافت استعمالات مورد نیاز، از جمله گزارش های الکترونیکی پرداخت از خدماتی شرکت های معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی استفاده کند، شرایط، نحوه انتخاب، چگونگی ارتباط با سازمان و مودیان، تعیین تعرفه و سایر مقررات مربوط به شرکت های معتمد اراده کننده خدمات مالیاتی به موجب آیین نامه ای است که ظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون توسط کارگروه راهبری سامانه مودیان تهیه می شود و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می رسد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.