مدیرکل دفتر شبکه نمایش خانگی، مستند و کوتاه سازمان سینمایی اعلام کرد: مستند «هاشمی زنده است» به کارگردانی علی طادی فاقد هرگونه مجوز ساخت و نمایش است.

به گزارش جماران، حسین پارسایی درباره مستند «هاشمی زنده است» که در برخی سایت‌های فروش فیلم عرضه شده و در محافلی همچون دانشگاه هم نمایش داده شده و قرار است در جشنواره مردمی عمار هم اکران شود، بیان کرد: آثاری که دارای پروانه نمایش باشند حتما در پروانه آن‌ها قید می‌شود که در مراکز فرهنگی، جشنواره یا VOD حق نمایش دارند یعنی اثری که مجوز دارد صرفا در همان محدوده‌ای که مجوز تعیین کرده امکان نمایش خواهد داشت که ممکن است مثلا یک نمایش تک‌سانس باشد. این فیلم مستند هیچ مجوزی ندارد و در هیچ جایی نمی‌تواند نمایش داده شود.

او ادامه داد: ضمن اینکه هر مجوز نمایش، بازه زمانی دارد. مستند «هاشمی زنده است» حتی برای تک سانس هم طبق مقررات و آیین‌نامه‌های معاونت نظارت و ارزشیابی باید از دفتر نمایش خانگی،  مستند و کوتاه مجوز بگیرد و هر اثری حتی اگر یک فیلم کوتاه باشد و نمایش عمومی داشته باشد، نه مکان و نه مدت زمان اثر هیچ اهمیتی ندارد اما آنچه مهم است مجوزی است که باید از این دفتر بگیرد.

پارسایی در پاسخ به اینکه آیا برای ساخت هم احتیاج بوده حتما پروانه ساخت صادر شود؟ گفت: 100 درصد لازم بوده و تمام آثار باید هم پروانه ساخت داشته باشند و هم پروانه نمایش و در این مورد (مستند هاشمی زنده است)؛ کل اثر فاقد مجوز است. به این ترتیب در چنین مواردی، مسوولان محل اکران هر فیلم، باید استعلام کنند که آیا این اثر دارای مجوز هست یا خیر و اگر اینطور نباشد براساس گزارش‌ها از طریق حراست سازمان سینمایی اقدام خواهد شد.

 

در حالی حسین پارسایی این اظهارات را مطرح می‌کند که مستند «هاشمی زنده است» در سایت‌های اینترنتی با پرداخت رقمی اندک، قابل دانلود است.

این مستند 100 دقیقه ای برشی از زندگی آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی از آغاز مبارزات سیاسی تا درگذشت اوست که  اولین فیلم بلند علی طادی به عنوان کارگردان هم محسوب می‌شود و در مرکز مستند «سفیرفیلم» تهیه شده است.

براساس آنچه در سایت جشنواره‌ی فیلم عمار منتشر شده،«علی طادی کارگردان مستند «هاشمی زنده است»،فرزند ابوالقاسم طالبی طادی (کارگردان سینما) است.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.