ترامپ در پایگاه الاسد از تصمیمش برای خروج همه نیروهای آمریکایی از سوریه دفاع کرد اما در عین حال گفت که برنامه ای برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق ندارد.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهوری آمریکا و همسرش در سفری غیرمنتظره به عراق با نظامیان آمریکایی در این کشور دیدار کردند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به همراه همسرش ساعتی پیش در سفری غیرمنتظره وارد عراق شده و با نظامیان آمریکایی در این کشور دیدار کردند.

این اولین دیدار ترامپ با نظامیان خارج از آمریکا از زمان به قدرت رسیدنش است. وی تاکنون به این دلیل از سوی نظامیان کشورش مورد انتقاد شدید بود.

پیشتر گزارش هایی از ردگیری هواپیمای ویژه سفرهای رئیس جمهوری آمریکا موسوم به «ایر فورس وان» در آسمان اروپا به مقصدی نامعلوم منتشر شد.

هواپیمای حامل ترامپ و همسرش به همراه گروهی از مشاوران و ماموران سرویس مخفی و شمار زیادی از خبرنگاران در پایگاه هوایی الاسد در غرب بغداد فرود آمد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که ترامپ در راه بازگشت به آمریکا از پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان نیز دیدار خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته در تصمیمی ناگهان اعلام کرد که همه نظامیان آمریکایی حاضر در سوریه و حدود نیمی از نیروهایی آمریکایی در افغانستان به کشور خود بازمی گردند.

تصمیم ترامپ برای خروج همه نیروهای آمریکایی از سوریه واکنش های منفی بسیاری در پی داشت، تا جایی که «جیمز متیس» وزیر دفاع و پس از او «برت مک گورک» نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در به اصطلاح ائتلاف جهانی برای شکست داعش استعفا کردند.

ترامپ در پایگاه الاسد از تصمیمش برای خروج همه نیروهای آمریکایی از سوریه دفاع کرد اما در عین حال گفت که برنامه ای برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت که می توان از سربازان آمریکایی حاضر در عراق برای علملیات لازم در سوریه استفاده کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.