دبیر شورای عالی امنیت ملی تلاش امریکا برای انتقال باقی مانده داعش به کشور افغانستان را اقدامی بسیار خطرناک و مشکوک دانست و گفت: این کشور هیچگاه خیرخواه مردم افغانستان نبوده است.

به گزارش جماران؛ علی شمخانی در دیدار با حامدکرزای رییس جمهوری سابق افغانستان با اشاره به رفتار دوگانه آمریکا در موضوع مبارزه با تروریسم، حضور این کشور در منطقه را یکی از عوامل اصلی بی ثباتی و ناامنی عنوان کرد.

وی تلاش امریکا برای انتقال باقی مانده داعش به کشور افعانستان را اقدامی بسیار خطرناک و مشکوک دانست و اظهار داشت: امریکا هیچگاه خیرخواه مردم افغانستان نبوده و حضور نظامی این کشور در افعانستان فرجامی به جز افزایش ناامنی و بی ثباتی بدنبال نداشته است.

حامد کرزای رئیس جمهور سابق افغانستان نیز در این دیدار با اشاره به حمایت صادقانه و مستمر جمهوری اسلامی ایران از این کشور افزود: مردم و دولت افغانستان اطمینان دارند که ایران چون همیشه نقش موثر و تعیین کننده ای در پیشبرد فرایند صلح به مهمترین اولویت امروز جامعه افغانستان ایفا خواهد کرد.

به گزارش جماران؛ دبیر شورای عالی امنیت ملی را در این سفر یک روزه که به دعوت حمدالله محب مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان انجام شده، برخی مقامات عالی امنیتی، نظامی و سیاسی ایران همراهی می کنند. 

شمخانی پیش از این دیدار با عبداله عبداله رییس اجرایی افغانستان ملاقات کرد. بررسی راه های گسترش مناسبات دو جانبه در ابعاد سیاسی، اقتصادی و امنیتی، مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته و همکاری‌های مشترک مرزی و منطقه‌ای از مهم ترین اهداف سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به افغانستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.