مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۲ نیروی زمینی سپاه با اجرای عملیات هجوم در سواحل، در منطقه عمومی خلیج فارس آغاز شد.

به گزارش جماران، به نقل از رادیو لیبرتی، ورود ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس پس از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای، اولین حضور این ناو در این منطقه است که قابل توجه ترین موضوع در منطقه می‌باشد.

ناو هواپیمابر یواس‌اس جان‌سی.‌استنیس در خلال تهدیدهای مقامات ایرانی برای بستن تنگه هرمز که تنها گذرگاه کشتیرانی است، به خلیج فارس رسیده است.

گفته می‌شود که کشتی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران این ناو و گروه حمله آن را در حال رسیدن دنبال کرده‌اند. همچنین ادعا شده است که هواپیماهای بی خلبان و راکت‌هایی نیز با فاصله‌ از کشتی‌های آمریکایی آزمایش شده‌اند.

همچنین گزارش شده است که دریانوردان ایرانی در کشتی‎‌های همراه در حال عکس‌برداری و فیلم‌برداری از کشتی‌های آمریکایی بوده‌اند.

مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۲ صبح امروز (شنبه) - ۱ دی ماه - با رمز مقدس "یا رسول الله(ص)" و اجرای عملیات هجوم در سواحل در منطقه عمومی خلیج فارس آغاز شد.

سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص)، سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۲ حضور دارند.

اجرای عملیات آبی خاکی، سرپل گیری در ساحل، هجوم به ساحل و دفاع از آن از اجزای اصلی مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۲ خواهد بود.

در این مرحله از رزمایش یگان‌های واکنش سریع، تکاوری، واحدهای مکانیزه هوانیروز اعم از بالگردهای هجومی و واکنش سریع، واحدهای تکاوری‌، مکانیزه اعم از بالگردهای هجومی و پشتیبانی، پهپادهای رزمی و شناسایی، واحدهای تخریب مهندسی و سیستم های راداری وکنترل فرماندهی، موشک های میان برد دقیق زنو، ناو نیپ ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه گوشه‌ای از توان رزمی و عملیاتی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

هشدار فرمانده قرارگاه خاتم

سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) که به منظور شرکت در رزمایش پیامبر اعظم 12 نیروی زمینی سپاه در جزیره قشم حضور دارد، در حاشیه این رزمایش اظهارداشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با استفاده از کلیه‌ی ابزارهای قدرتی که در اختیار دارند با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات دشمن، نه تنها تهدیدات را دائماً رصد و ارزیابی می‌کنند، بلکه از آمادگی رزمی لازم برای استفاده از قدرت در مقابله با هر تهدیدی برخوردارند.

رشید افزود: قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در چارچوب اهداف و منافع ملی کشور، برای مقابله با هرگونه تهدیدات، سازماندهی و آماده شده است. 

وی تصریح کرد: قدرت دفاعی ایران برای مقابله با هرگونه اقدامات تحریک کننده و مداخله آمیز در منطقه، در دفاع از اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و منافع ملی، همواره آماده و رو به افزایش است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم اضافه کرد: ما تلاش می‌کنیم که با همه‌ی همسایگان خود روابط برادرانه و حسنه داشته باشیم چراکه همسایگان را امنیت خود می‌دانیم اما به عنوان فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) از این صحنه و میدان رزمایش نیروی زمینی سپاه هشدار می‌دهیم، هر کشوری که زمینه‌های مداخلات قدرت‌های استکباری را در منطقه فراهم کند، در تقدم نخست، بیشترین هزینه را برای رفتارهای غیردوستانه و تحریک آمیز خود پرداخت خواهد کرد.

رزمایش سپاه به همه اهداف خود رسید/ تهاجم به دشمن عامل بازدارندگی است

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری دوازدهمین رزمایش پیامبر اعظم نیروی زمینی سپاه و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این رزمایش به همه اهدافی که از پیش تعیین کرده بودیم رسیدیم و همانگونه که قبلا اعلام کردیم، اصول و راهبرد اصلی ما دفاعی است اما در سطوح عملیاتی و تاکتیکی، تهاجمی است.

وی افزود: بهترین دفاع حمله و هجوم است و وقتی دشمن علیه کشورمان نیتی داشته باشد باید به آن هجوم ببریم چراکه عامل بازدارندگی ما همین هجوم خواهد بود.

نمایش اقتدار سپاه، تضمین امنیت سواحل خلیج فارس

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) 12 در جنوب کشور، اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را برای حفظ و تضمین امنیت سواحل خلیج فارس به جهانیان نشان داد.

رزمایش پیامبر اعظم 12 که از 24 آذر ماه با ستون کشی نیروها از استان های فارس، کرمان و تهران به منطقه عمومی خلیج فارس و جزیره قشم آغاز شده بود، امروز با موفقیت به کار خود پایان داد.

در این رزمایش دفاعی یگان های واکنش سریع، نیروهای مخصوص و تکاوری، پهپاد‌های رزمی و شناسایی، بالگرد‌های هجومی، ترابری و بارریز، جنگال، مکانیزه، واحد‌های مهندسی و تخریب، سیستم‌های کنترل و فرماندهی و ناو تیپ ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه حضور داشتند.

**عملیاتی تهاجمی

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره این رزمایش گفت: این رزمایش در سطح عملیاتی تهاجمی بوده، به این معنا که اگر دشمن بخواهد به تهدید روی بیاورد، ما سراسر تهاجمی و آفندی خواهیم شد و هدف‌ها را در عمق جبهه دشمن تعقیب می‌ کنیم.

سردار محمد پاکپور با اشاره به اینکه این رزمایش از سلسله رزمایش‌های ابلاغی و سالیانه نیروی زمینی سپاه است، تصریح کرد: در این رزمایش برای نخستین بار از عملیات تهاجمی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی رونمایی می شود.

وی نشان دادن قدرت بازدارندگی را از جمله اهداف برگزاری این رزمایش برشمرد و گفت: ایران اسلامی برای هیچ کشوری تهدید نیست، اما اگر دشمنان ما نیت سوء داشته باشند، در مقابل آنها با تمام توان و ظرفیت می ایستیم.

این مقام نظامی افزود: دفاع ما ترکیبی از پدافند و آفند بوده و البته غلبه آفندی و تهاجمی آن بیشتر است و دشمن باید در محاسبات خود این موضوع را در نظر بگیرد. 

سردار پاکپور خاطر نشان کرد: تجربه نیروی زمینی سپاه در نبرد علیه تروریسم، امنیت مرز‌ها و تجربیات حاصل از جنگ‌های اخیر، موجب شکل گیری دکترین‌های تاکتیکی جدیدی شده است که بخشی از آن را در رزمایش پیامبر اعظم (ص) 12 به نمایش گذاشته است ودرصورت نیاز آن را نیز توسعه می ‌دهد. 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) 12 را پاسخی قاطع و کوبنده به همه ادعاهای پوچ دشمنان خواند و گفت: دشمنان بدانند توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران، بازدارنده است و همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر بخواهند یکی بزنند، 10 تا می خورند. 

سردار سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری اظهار کرد: این توانمندی به واقع اثبات کرد که جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان ما قادرند چنین کاری انجام دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در جریان این رزمایش گفت: همواره قدرت بر اساس تهدید شکل می گیرد و دشمن بداند اگر ما تهدید شویم، قدرت خواهیم ساخت.

سردار حسین سلامی افزود: آن ها احساس می ‌کنند که منافع شان در به آتش کشیدن منطقه است و همواره با سیاست خطرناک ارسال سلاح به منطقه، می خواهند سرزمین ما را تحت تاثیر قرار دهند.

وی خطاب به دشمنان نظام گفت: سپاه هیچ گاه برای توسعه و تقویت قدرت دفاعی کشور از حرکت باز نمی ایستد و ما در حوزه دستاوردها، فناوری ها، راهبردها و روش های نظامی و دفاعی در تلاش برای پیشرفت هر چه بیشتر هستیم و حرکت در این مسیر جزو برنامه همیشگی ما است.

جانشین فرمانده سپاه ادامه داد: دکترین دفاعی خود را بر اساس تغییر شکل جنگ‌ها از لحاظ فنی و عملیاتی تغییر شکل دادیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) سپاه نیز در حاشیه این رزمایش گفت: هر کشوری که زمینه‌ های مداخله قدرت‌های استکباری را در منطقه فراهم کند، بیشترین هزینه را برای رفتارهای غیر دوستانه و تحریک ‌آمیز خود پرداخت خواهد کرد.

سردار سرلشگر غلامعلی رشید گفت: نیروهای مسلح با استفاده از ابزارهای قدرتی، اشراف اطلاعاتی و رصد تحرک های دشمن نه تنها تهدیدها را همیشه ارزیابی می ‌کنند، بلکه آماده مقابله با هر تهدیدی هستند.

وی افزود: قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با هرگونه اقدام های تحریک ‌کننده و مداخله آمیز در منطقه، در دفاع از اهداف و آرمان‌ های بلند انقلاب و منافع ملی همواره رو به افزایش بوده و برای مقابله با هرگونه تهدیدی سازماندهی شده است. 

این مقام عالی رتبه نظامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امنیت همسایگان را امنیت خود می داند و تلاش می کند همواره پیوند دوستانه و صمیمانه با آنها داشته باشد. 

با توجه به همزمانی ورود ناو جنگی آمریکایی به خلیج فارس با برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص)، این رزمایش مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفت. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این رزمایش نشان داد که از قدرت دفاعی بالایی در سواحل جنوبی کشور برخوردار است و برای رویارویی با هر تهدید احتمالی به منظور برقراری صلح و ثبات در منطقه آمادگی دارد./ ایرنا

سردار تنگسیری: شلیک موشک به ناوگروه آمریکایی حاضر در خلیج‌فارس کذب محض است

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: تبلیغات و انتشار برخی اخبار از سوی رسانه‌های بیگانه مبنی بر شلیک موشک به سمت ناوگروه آمریکایی حاضر در خلیج‌فارس در خلال برگزاری رزمایش پیامبر اعظم 12 توسط سپاه، کذب محض است.

سردار علیرضا تنگسیری در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم 12 نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها در منطقه حضور دارند، اما در آب‌های ما نیستند و ما اشراف اطلاعاتی کامل بر منطقه داریم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه  گفت: تبلیغات و انتشار برخی اخبار از سوی رسانه‌های بیگانه مبنی بر شلیک موشک به سمت ناوگروه آمریکایی حاضر در خلیج‌فارس در خلال برگزاری رزمایش پیامبر اعظم 12 توسط سپاه، کذب محض است که آمریکایی‌ها عادت به دروغگویی دارند.

وی افزود: شناورهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این ناوگروه را رصد کردند و امکانات پرنده ما هر شناور بیگانه‌ای که وارد منطقه شود را رصد می‌کند.

تنگسیری بیان داشت: وظیفه ما دفاع از آب‌های ایران اسلامی است و با صلابت و با اشراف اطلاعاتی کامل در منطقه هستیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران تاکید کرد: نیروهای ما نه تنها تهدیدات را به صورت دایمی و مرتب رصد می‌کنند، بلکه از آمادگی کامل برای استفاده از قدرت در مقابله با هر تهدیدی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: ما پیش از این اعلام کرده بودیم که رزمایش در منطقه اجرا می‌کنیم و دشمنان بر روی رزمایش ما حساسیت دارند.

تنگسیری اظهار داشت: ایران اسلامی می‌تواند با همکاری کشورهای همسایه امنیت کامل را در منطقه خلیج‌فارس برقرار کند و وجود نیروهای بیگانه در منطقه مخل امنیت است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: دشمن باید بداند که حضور نیروهای بیگانه صلابت و آمادگی ما را هر روز بیشتر از گذشته می‌کند./ فارس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1078879
  • منبع: خبرگزاری ها
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.