فرمانده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: دشمنان فکر نکنند که اگر راهبرد ما دفاعی است به معنای ایستادن ما پشت سنگر و دفاع است، اینگونه نیست که ما پشت سنگر خواهیم ایستاد تا آنها به ما حمله کنند.

به گزارش جماران؛ فرمانده نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: رزمایش پبامبر اعظم ١٢ از سلسله رزمایش های نیروی زمینی سپاه در آذرماه و دی ماه سال جاری در منطقه خلیج فارس برگزار می شود.

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز(جمعه) در نشست خبری دوازدهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) نزسا اظهار داشت: رزمایش پبامبر اعظم ١٢ از سلسله رزمایش های نیروی زمینی سپاه است که در آذرماه و دی ماه سال جاری در منطقه خلیج فارس برگزار می شود.

وی افزود: یگان های واکنش سریع، نیروی مخصوص، تکاوران، هوانیروز اعم از پشتیبانی و رزمی، پهپادهای شناسایی و تهاجمی، مهندسی، موشک های میانبرد دقیق زن و ناوتیپ ذوالفقار نیروی دریایی ساله حضور دارند. این رزمایش از ٢٤ آذرماه با ستون کشی نیروها از استان های فارس، کرمان و تهران آغاز شده است.

سردار پاکپور ادامه داد: در این رزمایش مهمترین مرحله انتقال یگان ها از مرکز به منطقه رزمایش بود. عملیات آبی خاکی یکی از عملیات های پیچیده نظامی است که اساس این رزمایش است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ساحل گیری، دفاع از ساحل و هجوم به ساحل مراحلی است که تا امروز تمرین کرده ایم، گفت: رزمایش ما از نظر راهبردی یک رزمایش دفاعی است و تا کنون به هیچ کشوری هجوم نبرده و تهدید نبوده ایم.

وی با بیان اینکه در راهبرد دفاعی ما در سطوح عملیاتی و تاکتیکی، تهاجمی است، تصریح کرد: ما ابتدابه ساکن تهدیدی برای هیچ کشوری نیستم اما اگر دشمنان ما بخواهند نیت خود را عملی کنند، ما سراسر آفند و تهاجم می شویم که در این رزمایش این تاکتیک ها را تمرین می کنیم.

سردار پاکپور افزود: دشمنان در محاسبات خود باید دقت داشته باشند چرا که دفاع ما ترکیبی از آفند و پدافند است که سبقه آفند آن از پدافند بیشتر است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: دشمنان فکر نکنند که اگر راهبرد ما دفاعی است به معنای ایستادن ما پشت سنگر و دفاع است، اینگونه نیست که ما پشت سنگر خواهیم ایستاد تا آنها به ما حمله کنند.

وی با تاکید بر اینکه در دانشکده ها و مراکز آموزشی کار های خوبی در حوزه عملیات های آبی خاکی انجام شده، عنوان کرد: در بحث تخریب و مهندسی در سالهای گذشته با توجه به تجربیات جبهه مقاومت و نبرد با تروریست ها چه در آنسوی مرزها و چه در مرزهای خودمان به پیشرفت های قابل توجهی رسیده ایم.

سردار پاکپور گفت: در یک روند ارتقای فنی و تاکتیکی در زمینه سیستم های کنترل و فرماندهی رزمی هستیم که در این رزمایش آنها را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. دقت آتش ما در دوران دفاع مقدس مناسب نبود، از دهه هشتاد به بعد شروع به کار بر روی دقت آتش توپخانه کردیم که امروز توپخانه نیروی زمینی سپاه به گلوله ها و توپ های هوشمند مجهز شده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه تجربیات نیروی زمینی سپاه در مقابله با تروریست ها بسیار مهم است که برخی از تاکتیک های تحربه شده در این مناطق را در رزمایش تمرین خواهیم کرد، افزود: مرحله نهایی رزمایش فردا یکم دی ماه است اما، قریب به یک هفته است که مراحل رزمایش را آغاز کرده ایم و اجرای آن موفقیت آمیز هم بوده است.

وی با بیان اینکه پیام ما همواره صلح و دوستی است، گفت: اگر ما قابلیت های دفاعی مان را بالا می بریم تهدیدی برای دیگران نیست، بلکه برای ایجاد صلح در منطقه است چراکه اگر ما قدرتمند باشیم دشمن توان تعدی نخواهد داشت.

سردار پاکپور ادامه داد: در جنوب شرق برخی تکفیری ها از خلاء های مرزی برخی کشورهای همسایه استفاده می کنند و برخی ضربات را می زنند، اما ما خویشتنداری می کنیم و از کشورهای همسایه می خواهیم از مرزهای خود محافظت کنند.

وی در پایان تصریح کرد: وقتی دشمن در محاسبات خود اشتباه می کند و به میدان می آید و در میانه راه به مشکل می خورد قطعا محاسبات خود را تغییر می دهد و بر همین اساس آمریکایی ها به این نتیجه رسیدند که  نه تنها در عراق و سوریه بلکه در کل منطقه نمیتوانند اعمال قدرت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.