در بیانیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی آمده است: تامین امنیت اسرائیل و حمایت از خودمان در جبهه سوریه برای ما بسیار با اهمیت است.

به گزارش جماران؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در واکنش به تصمیم دولت آمریکا برای خروج نیروهایش از سوریه گفت: پیامدهای خروج آمریکا و تاثیر آن بر امنیت اسرائیل را بررسی می کنیم.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، بنیامین نتانیاهو در بیانیه ای افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور سه شنبه تصمیم برای خروج از سوریه را به اطلاع اسرائیل رسانده بودند.

در بیانیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی آمده است: تامین امنیت اسرائیل و حمایت از خودمان در جبهه سوریه برای ما بسیار با اهمیت است. 

پیش تر نیز «دانی دانون» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد گفته بود: چه با حضور آمریکا در سوریه و چه بدون آن، از شهروندان خود محافظت می کنیم.

منابعی در وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه اعلام کردند: واشنگتن در تدارک برای خارج کردن کامل نیروهایش از شمال سوریه است.

آمریکا دارای 19 پایگاه نظامی در منطقه شرق سوریه و نزدیک مرزهای مشترک این کشور با عراق است که مهم ترین آنها پایگاه التنف است.

سوریه بارها خواستار پایان تجاوز نظامی نیروهای امریکایی به این کشور شده است.

روزنامه 'وال استریت ژورنال' نیز امروز به نقل از یک منبع مطلع که نامش فاش نشد، نوشت: واشنگتن آماده خروج فوری نیروهایش از شمال شرقی سوریه است و مقامات آمریکایی این موضوع را با متحدان خود (نیروهای کرد مستقر در شمال سوریه) در میان گذاشته اند.

این روزنامه افزود: این اقدام واشنگتن پس از تماس تلفنی هفته گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با رجب طیب اردوغان همتای ترک خود انجام می شود.

ترکیه هفته گذشته اعلام کرد که عملیات تازه ای را علیه یگان‌های مدافع خلق سوریه' (ی.پ.گ) و حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) در شرق فرات سوریه آغاز خواهد کرد.

مقام روس: اسرائیل باید حضور قانونی ایران درسوریه را درک کند

معاون دبیر شورای امنیت روسیه در امور خاورمیانه در تشریح اقدامات این کشور برای کاهش تنش ها در سوریه میان دیگر بازیگران اعلام کرد: طرف اسرائیلی باید درک کند که حضور ایران در سوریه قانونی است.

«آلکساندر وندیکتوف» روز چهارشنبه به ریانووستی گفت: در تماس های پی در پی با شرکای اسراییلی متوجه شده ایم که بیشترین نگرانی آنان، حضور ایران در سوریه و در نزدیکی مرزهای آنان است.

وی گفت: اسرائیلی ها به شدت از این مساله نگران هستند و با توجه به شرایط تاریخی و ژئوپلیتیکی، نگرانی آنها (طرف اسرائیلی) را درک می کنیم اما آنان باید این مساله را درک کند که ایران در سوریه حضور قانونی دارد و نظامیان این کشور به دعوت دولت سوریه و برای کمک به نابودی تروریست ها در این کشور حضور دارند. 

مقام روس با تشریح اقدامات روسیه برای کاهش تنش میان بازیگران مختلف در این کشور، اظهار داشت: تلاش های روسیه سهمی جدی در تثبیت اوضاع در سوریه و کاهش نگرانی های طرف اسرائیلی داشته است و وضعیت در مرزهای سوریه و اسرائیل هم اکنون در اختیار ارتش سوریه قرار دارد و ما از اسرائیلی ها انتظار داریم تا گام های متقابل برای کاهش تنش در سوریه بردارند.

معاون دبیر شورای امنیت روسیه ادامه داد: در سوریه نیروهای نظامی خارجی دیگری دیده می شوند که بر خلاف ما و ایرانی ها به صورت غیرقانونی در این کشور حضور دارند.

مقام روس با بیان اینکه ما همچنان از نقاط خاکستری (دارای وضعیت نامعلوم) در سوریه نگران هستیم، یادآور شد: مساله التنف و منطقه ماورای فرات مطرح است که از سوی آمریکا و متحدانش کنترل می شود. 

وی ادامه داد: وجود چنین مناطقی در سوریه را عامل بازدارنده در سازش ملی و روند صلح در این کشور می دانیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.