طبق این گزارش پوتین و پنس همچنین در مورد خروج آمریکا از پیمان منع موشک های میانبرد هسته ای میان واشنگتن- مسکو موسوم به (INF) نیز گفت وگو داشتند.

به گزارش جماران؛ منابع خبری گزارش دادند: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درحاشیه سی و سومین اجلاس سران کشورهای جنوب شرق آسیا 'آسه آن' در سنگاپور با مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در مورد ایران گفت وگو کرده است.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه از سنگاپور بدون ذکر جزئیات بیشتر گزارش داد دو طرف در دیدار مشترک در مورد ایران با یکدیگر رایزنی کرده اند.

طبق این گزارش پوتین و پنس همچنین در مورد خروج آمریکا از پیمان منع موشک های میانبرد هسته ای میان واشنگتن- مسکو موسوم به (INF) نیز گفت وگو داشتند.

ترامپ در روزهای گذشته از تصمیم خود برای خروج از توافق هسته ای موسوم به پیمان منع موشک های میانبرد هسته ای بین آمریکا و روسیه در سال 1987 خبر داد که به امضای «میخائیل گورباچف» و «رونالد ریگان» سران وقت شوروی و آمریکا رسید و به موجب آن، استفاده از موشک های هسته ای و متعارف میانبرد ممنوع است.

واشنگتن به بهانه تخلف روسیه از این پیمان، مساله خروج از آن را مطرح کرده است. مسکو نیز واشنگتن را به نقض این پیمان متهم و اعلام کرده است که به پرسش های آمریکا در مورد این معاهده پاسخ می دهد. دولت ترامپ به استقرار موشک های روسی Novator 9M729 معترض است و می گوید این پیمان شامل این موشک ها نیز می شود.

پیمان منع موشک های میانبرد هسته ای به حفظ امنیت آمریکا و متحدانش در اروپا و همچنین خاوردور کمک می کند، زیرا به موجب آن، آمریکا و روسیه حق مالکیت، تولید یا آزمایش موشک های کروز قابل پرتاب از سطح زمین با برد 300 تا 3400 مایل را ندارند.

سی و سومین اجلاس سران کشورهای اتحادیه جنوب شرق آسیا روز دوشنبه 21 آبان در سایه تدابیر شدید امنیتی آغاز شد و امروز پنجشنبه 24 آبان به کار خود پایان داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.