پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به نقل از وزیر اطلاعات:

افراد دو تابعیتی حق اشتغال و تصدی مسئولیت در دستگاه های دولتی را ندارند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزیر اطلاعات در پاسخ به پرسش نمایندگان در خصوص مدیران دو تابعیتی مجددا تاکید کرد که افراد دو تابعیتی وفق قانون حق اشتغال به کار و تصدی مسئولیت در دستگاه های دولتی را ندارند و چنانچه مصداقی وجود دارد نمایندگان سوال کننده مراتب را گزارش کنند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به نقل از سخنان وزیر اطلاعات در نشست عصر یکشنبه این کمیسیون، گفت: افراد دو تابعیتی وفق قانون حق اشتغال به کار و تصدی مسئولیت در دستگاه های دولتی را ندارند.

علی نجفی خوشرودی روز یکشنبه درباره نشست امروز - یکشنبه - کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر اطلاعات، افزود: نشست مذکور با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی به سوالات حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و میمه و سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر و ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در خصوص اقدامات و عملکرد وزارت اطلاعات پاسخ گفت.

نجفی اظهار داشت: وزیر اطلاعات با تکذیب مطالب منتشره منتسب به خود در خصوص عدم برخورد قهری با مفسدان اقتصادی تصریح کرد که چنین اظهاراتی نداشتم که با مفسدان اقتصادی برخورد قهری نباید داشت.

وی خاطر نشان کرد: علوی در نشست کمیسیون این را نیز گفت که ایجاد آرامش برای فعالیت‌های اقتصادی حائز اهمیت است و اظهارات اینجانب ناظر به آن دسته از فعالان اقتصادی است که در ایجاد اشتغال نقش برجسته ای دارند و به دلیل بدهی دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند و باید به آنها کمک کرد تا امنیت اقتصادی به مخاطره نیفتد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: وزیر اطلاعات در پاسخ به پرسش نمایندگان مذکور در خصوص مدیران دو تابعیتی مجددا تاکید کرد که افراد دو تابعیتی وفق قانون حق اشتغال به کار و تصدی مسئولیت در دستگاه های دولتی را ندارند و چنانچه مصداقی وجود دارد نمایندگان سوال کننده مراتب را گزارش کنند.

نجفی تصریح کرد: وزیر اطلاعات همچنین گفت که بنابراین محدودیت شامل اقامت و اشتغال افراد در بخش های غیر دولتی نیست که در نهایت قرار شد نمایندگان سوال کننده نظرشان در خصوص قانع شدن یا نشدن را متعاقبا اعلام کنند.

وی ادامه داد: در ادامه سوال نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و کلات در خصوص ضرب و شتم یک طلبه مشهدی مطرح شد و وزیر اطلاعات گزارشی از شرح ماجرا و اقدامات انجام شده را ارائه کرد و قرار شد جلسات بررسی برگزار و ابعاد مسئله پیگیری شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در ادامه سوال علی مطهری نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از وزیر اطلاعات در خصوص علت بازداشت طولانی مدت متهمان محیط زیست بدون استفاده از وکیل مطرح شد و علوی در پاسخ گزارشی از روند موضوع و اقدامات انجام شده و تقسیم وظایف ارگان‌های مختلف را ارائه کرد در نهایت مطهری از سخنان وزیر اطلاعات قانع نشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.