آیت الله نوری همدانی گفت: مسلمانان با استفاده از قدرت معنویت خود، همواره در جبهه های فکری و فرهنگی در برابر دشمنان ایستاده اند و امروز هم با رعایت ضوابط پدافند غیرعامل، اجازه سلطه دشمن در فضای رسانه ای و سایبری را نخواهند داد.

به گزارش جماران؛ آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: امروز نیاز است تا رسانه ها بویژه صدا و سیما با سازمان پدافند غیرعامل هماهنگ باشند و مردم را در جریان اهمیت رعایت اصول پدافندی قرار دهند.

این مرجع تقلید روز پنجشنبه دردیدار سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، افزود: رسانه ها باید مسائل مرتبط با پدافند غیرعامل را درقالب آموزش همگانی منتشر کنند تا مردم در جریان امور قرار گیرند. 

وی بااشاره به تاکید فراوان آموزه های دینی مبنی برحفظ آمادگی دربرابر دشمنان،گفت: مسیر موفقیت مسلمانان جزء در سایه مقاومت بدست نمی آید و عزت درحفظ آمادگی های دفاعی در برابر دشمنان معنا پیدا می کند. 

وی ادامه داد: سازمان پدافند غیرعامل باید مردم را با مهارت های مورد نیاز برای مقابله با تهدیدهای احتمالی دشمنان آشنا کند تا آنان نسبت به ابزارهای نفوذ ، آشنایی لازم را داشته باشند. 

آیت الله نوری همدانی گفت: مسلمانان با استفاده از قدرت معنویت خود، همواره در جبهه های فکری و فرهنگی در برابر دشمنان ایستاده اند و امروز هم با رعایت ضوابط پدافند غیرعامل، اجازه سلطه دشمن در فضای رسانه ای و سایبری را نخواهند داد. 

وی بیان کرد: جوانان ما در طول هشت سال دفاع مقدس با نیروی ایمان در برابر جبهه مجهز کفار ایستادند و قدرت اسلام را که دین جهاد و مقاومت است، به نمایش گذاشتند. 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با همین دیدگاه در طول 40 سال گذشته توطئه دشمنان را ناکام گذاشت و به پیروزی رسید و در ادامه مسیر خود هم با همین فرهنگ مقاومت در برابر دشمنان ایستادگی خواهد کرد. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در ابتدای این دیدار گفت: فضای سایبری و مولفه های وابسته به آن همچون هوشمندسازی شهرها، در کنار مزایای خود می تواند برای ما آسیب زا باشد و امنیت ملی را تحت تاثیر قرار دهد که برای مقابله با تهدیدهای نوین دشمن در این عرصه باید مراقبت های لازم توسط دستگاه های اجرایی کشور به عمل آید. 

سردار غلامرضا جلالی افزود: باید سبک زندگی اسلامی – ایرانی و هویت ملی خود را در فضای جدید ایجاد شده حفظ کنیم و اجازه ندهیم تا دشمن از طریق جنگ رسانه ای، باورهای ملت ما را تهدید کند. 

وی ادامه داد: امروز نظام اسلامی در تقابل جدی با جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا قرار دارد که با هوشیاری مردم ، تاکنون هیچ کدام از نقشه های دشمن به هدف خود نرسیده است. 

جلالی امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد. 

هشتم آبان ماه مصادف با صدور فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل سازمان پدافند غیرعامل است که با موافقت ایشان، این روز به عنوان روز پدافند غیرعامل نامگذاری شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.