رحیمی نماینده تهران با اشاره به کاهش یک‌سوم سفرهای کارکنان دولت، گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته که آقای روحانی به همه دستگاه‌ها دستور صریح دادند؛ ما در هیات نظارت بر سفرهای کارکنان دولت کنترل ویژه‌بر سفرها داریم. تاکنون بیش از یک‌سوم از سفرهای خارجی کارکنان دولت به نسبت دوره مشابه در سال 95 و 96 کاهش‌یافته است.

به گزارش جماران؛ تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی سفر به برزیل در یک باشگاه ورزشی در ایالت پارانا حضور یافته و پیراهن آن تیم را به تن کردند، همین موضوع انتقادات گسترده‌ای را به دنبال داشت و بهروز نعمتی مسئول سفرهای نمایندگان در هیات رئیسه، درباره سفرهای نمایندگان به خارج از کشور گفت: چنین سفرهایی در قالب گروه‌های دوستی و پارلمانی بین کشورها اتفاق می‌افتد و این آمدوشدهای سیاسی طبیعی است.

در این رابطه علیرضا رحیمی نماینده تهران و عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به انتقادات به سفر نمایندگان به برزیل، گفت: در هیات رئیسه تاکنون در مورد سفر نمایندگان به برزیل بحث نشده است و در حوزه سفرها تنها موردی که مطرح‌شده محدودتر شدن سفرها و پایین آمدن سفرهای نمایندگان و تلاش برای صرفه‌جویی بوده است.

این نماینده مجلس تأکید کرد: تقریباً به‌صورت متوسط از زمان اخذ تصمیم کاهش سفرهای نمایندگان در هیات رئیسه خصوصاً بعد از اردیبهشت‌ماه یک‌سوم از سفرهای خارجی نمایندگان کاهش‌ یافته است.

این نماینده مجلس با اشاره به کاهش یک‌سوم سفرهای کارکنان دولت، گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته که آقای روحانی به همه دستگاه‌ها دستور صریح دادند؛ ما در هیات نظارت بر سفرهای کارکنان دولت کنترل ویژه‌بر سفرها داریم. تاکنون بیش از یک‌سوم از سفرهای خارجی کارکنان دولت به نسبت دوره مشابه در سال 95 و 96 کاهش‌یافته است.

این عضو هیات نظارت بر سفرهای کارکنان دولت، تأکید کرد: کشور در شرایط خاصی قرار دارد و حرکت کلی صرفه‌جویی است. علاوه بر این عدم ضرورت بسیاری از سفرها حائز اهمیت است که در هیات نظارت بر سفرهای کارکنان دولت یکی از ملاک‌هایمان ضرورت سفر است و اگر احراز کنیم که سفر ضروری است آن را تصویب می‌کنیم. بنابراین ما تنها سفرهای ضروری را تصویب می‌کنیم و در این راستا هم در دولت و هم در مجلس یک‌سوم سفرها کاهش‌یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1047002
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.