بی شک این رژیم در پی ایجاد اختلاف بین کشورهای مسلمان و سر پوش نهادن بر ۷۰ سال غصب و تجاوز و کشتار مردم مظلوم فلسطین است.

به گزارش جماران؛ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاران پیرامون سفر نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر صیهونیستی به عمان ضمن انتقاد از این سفر گفت: از نظر ما کشورهای اسلامی منطقه نباید تحت فشار کاخ سفید به رژیم غاصب صهیونیستی فضای تحرک برای ایجاد مصائب و مشکلات جدید در منطقه دهند.

وی افزود: بی شک این رژیم در پی ایجاد اختلاف بین کشورهای مسلمان و سر پوش نهادن بر ۷۰ سال غصب و تجاوز و کشتار مردم مظلوم فلسطین است.

 سخنگوی وزارت خارجه همچنین اظهار داشت: به نظر می رسد از آغاز دوران ریاست جمهوری آقای ترامپ لابی صهیونیستی در کاخ سفید و دولت آمریکا بیش از پیش در جهت منافع غیر مشروع رژیم صهیونیستی و فشار بر کشورهای اسلامی برای عادی سازی مناسبات دیپلماتیک با غاصبان قبله اول مسلمین فعال شده اند.

قاسمی خاطرنشان کرد: تاریخ و تجربه نشان می دهد عقب نشینی و تن دادن به خواسته های نامشروع آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی، آنها را برای فشار و پیشروی بیشتر در منطقه و نادیده گرفتن حقوق مسلم و به حق ملت فلسطین جسورتر می کند.

به گزارش جماران، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه در یک سفر محرمانه به مسقط پایتخت عمان سفر کرد.

خبرگزاری عمان این خبر را منتشر و نوشت سلطان قابوس از نتانیاهو اسقبال کرده است.

این خبرگزاری در گزارش خود نوشت: سلطان بن سعید قابوس دیروز در «کاخ البرکه» از نتانیاهو استقبال کرد. دو طرف در زمینه پیشبرد فرایند صلح(روند سازش) در غرب آسیا و برخی مسائل دوجانبه رایزنی کردند.

بنیامین نتانیاهو نیز طی بیانیه‌ای در این زمینه نوشت؛ امروز جمعه از سفر به عمان برگشتم؛ جایی که با سلطان قابوس بن سعید دیدار و گفت‌وگو کردم.

وی افزود: من و همسرم به دعوت سلطان قابوس به مسقط رفتیم. اولین سفر رسمی از سال 1996.

وی تاکید کرد که این سفر در راستای سیاستهای تل آویو برای تقویت روابط با کشورهای منطقه و تضمین منافع امنیتی، اقتصادی و تکنولوژیک اسرائیل است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.