اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه دوم آبان ۱۳۹۷) هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

 

به گزارش جماران، گزیده پاسخ اعضای کابینه دولت به سوالات خبرنگاران در ادامه آمی آید:

نمایشگاه مطبوعات امسال برگزار نمی‌شود

 عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برگزاری نمایشگاه مطبوعات، اظهار کرد: جشنواره مطبوعات را حتما به شکل استانی و منطقه‌ای خواهیم داشت اما درباره جشنواره کشوری از سوی برخی از خبرگزاری ها و مطبوعاتی که اعضای اصلی این جشنواره هستند و عمده هزینه ها را آنها پرداخت می‌کنند، پیشنهاداتی مطرح شد که به دلیل شرایط خاص اقتصادی که با آن مواجهند، شاید توجیهی در داخل مجموعه‌های شان در این باره وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه مطبوعات امسال برگزار نمی‌شود، ادامه داد: امیدواریم این مساله طولانی نشود و منحصر به امسال شود؛ چراکه نمایشگاه مطبوعات یک فضای همدلی و گفت و گویی برای اصحاب رسانه‌است.

رونمایی از دستاوردهای دفاعی کشور در آستانه چهل سالگی انقلاب

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی از دستاوردهای دفاعی در آستانه چهل سالگی و ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار داشت: ان‌شاءالله در آستانه چهل سالگی و ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی از دستاوردهای دفاعی رونمایی خواهیم کرد. وی گفت: یکی از این دستاوردها در حوزه دریایی خواهد بود.

جزییات «بسته غذایی اقشار کم‌درآمد» امروز مطرح می‌شود

محسن بندپی سرپرست وزارت کارو رفاه‌اجتماعی اعلام کرد که بسته‌های حمایتی دولت از اقشار کم درآمد در دولت تصویب شده است و گفت: این بسته در دولت تصویب شده و قرار است جزئیات آن توسط شورای اطلاع رسانی دولت به اطلاع رسانده شود. وی افزود: تمام اقشار با حقوق یا درآمد زیر سه میلیون تومان، شامل این بسته می‌شوند. همچنین میزان این بسته غذایی در مرحله اول از طرف آقای نوبخت اعلام می‌شود و اگر اجرای آن تاکنون طول کشیده به خاطر این است که ما با یک اعتماد و اطمینان خاص آن را اعلام کنیم.

صادرات برق ارتباطی با تحریم‌های احتمالی ندارد

رضا اردکانیان وزیر نیرو اعلام کرد که صادرات برق ارتباطی با تحریم‌های احتمالی ندارد و اظهار کرد: به دنبال توسعه تبادلات برقی هستیم. هفته پیش جلسه ای در سطح معاونین وزرای نیروی کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و ایران در مسکو برای سنکرون کردن سیستم برق سه کشور برگزار شد که نتایج خوبی هم داشت. صادرات برق طبق قراری که با کشورهای همسایه گذاشته شده هیچ تغییری نخواهد کرد و این مساله ارتباطی با تحریم‌های احتمالی ندارد.

بی‌اطلاعی هیات چهار نفره دولت از اتهام افساد فی‌الارض فعالان محیط زیست

عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: قوه قضائیه در مورد صدور احکام فعالان محیط زیست و جزئیات آن اطلاعاتی به ما نداده است و گفت: این مسئله در هیات چهارنفره‌ای که دولت تعیین کرده بود و خانم لعیا جنیدی - معاون حقوقی رئیس جمهوری- هم در آن حضور داشت، مطرح شد که همه اعلام کردند که در این مورد چیزی به ما ابلاغ نکرده‌اند.

وزارت ارتباطات در مرز مهران و شلمچه در حال ارائه خدمات به زائران است

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اعلام کرد که وزارتخانه متبوعش هم‌اکنون در مرز مهران و شلمچه در حال ارائه خدمات به زائران است. ویدرباره ارائه خدمات اینترنت به زائران اربعین، اظهار کرد: بالون اینترنت هم اکنون در مدار است. در مهران پس از اینکه دو روز در مدار بود صاعقه با آن برخورد کرد و دچار مشکل شد اما بعد از ٢٤ ساعت بالون دیگری مستقر شد و الان هم در مرز مهران و هم شلمچه در حال ارائه خدمات است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.