دادستان کل کشور گفت: حضور زنان در ورزشگاه آزادی یک آسیب است و هیچ توجیه شرعی ندارد، اگر بخواهد ادامه پیدا کند برخورد می کنیم.

به گزارش جماران، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در آئین تکریم و معارفه دادستان قزوین روز چهارشنبه بیان کرد: حضور زنان در ورزشگاه آزادی یک آسیب است و هیچ توجیه شرعی ندارد، چرا مخالفیم چون گناه صورت می گیرد، تماشای بازی ایراد ندارد اما گناهی که صورت می گیرد جای اشکال است.

وی تصریح کرد: از حضور دیروز زنان در ورزشگاه گلایه داریم، نظام ما اسلامی است، ما مسلمان هستیم، وقتی خانمی به ورزشگاه می رود و با مردانی که با لباس ورزشی و نیمه لخت مواجه می شود و آنها را می بیند گناه می کند، برخی دنبال این هستند که حریم ها را بشکنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: با حریم خصوصی مردم کاری نداریم اما در مجامع عمومی کسی حق ندارد حریم عمومی را آسیب بزند .

وی یادآور شد: با هر مدیری که بخواهد بستر حضور بانوان در ورزشگاه را با بهانه های مختلف فراهم کند برخورد می کنیم.

حجت الاسلام منتظری اظهار کرد: قرار نیست در منظر عمومی هر کس هرجور خواست لباس بپوشد و یا رفتار کند، نصیحت می کنم به مسئولان ورزشی که حرمت دینی را حفظ کنید و اجازه ندهید گناه صورت گیرد. اگر تکرار شود دستور می دهم به دادستان تهران تا ورود کند.

دادستان کل کشور بیان کرد: قرار نیست ۴ نفر با هر هدفی حریم ها را بشکنند و ما ساکت بمانیم، ابتدا نصیحت می کنیم بعد برخورد می کنیم.

در پایان این مراسم از خدمات حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان سابق استان قزوین تقدیر و محمد قاسمی به عنوان دادستان جدید قزوین معرفی شد./مهر

ضرغامی: حضور زنان در ورزشگاه حریم شکنی نیست/ تهدید مدیران ورزش به برخورد قضائی شایسته نیست

به گزارش جماران؛ در واکنش به اظهارات دادستان کل کشور، عزت‌ الله ضرغامی در حساب توئیتری خود نوشت:

«در فوتبال، ورزشکاران نیمه لخت نیستند! حضور زنان در ورزشگاه حریم شکنی نیست. کبری و صغری هر دو مشکل دارند. بصورت زنان و خانواده‌هایی که تفریح مناسب ندارند پنجه نکشید! تهدید مدیران ورزش به برخورد قضائی هم شایسته نیست! آیا گناه و خلاف شرع در زندان ها، کمتر از ورزشگاه هاست؟!»

واکنش مطهری به اظهارات دادستان کل کشور: مصادیق شما مسابقات فوتبال را شامل نمی‌شود

به گزارش جماران؛ نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات دادستان کل کشور درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها، گفت: قاعدتا حضور بانوان در مسابقاتی مثل شنا، کشتی، بسکتبال و شاید والیبال مردان اشکال شرعی دارد اما در مسابقات فوتبال به نظر می‌رسد مطابق این ملاک نباید اشکال شرعی وجود داشته باشد.

علی مطهری در یادداشتی با عنوان «سخنی با دادستان کل کشور»،‌ نوشت:

«سخن دادستان کل محترم در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه آزادی از آن نظر که مهم بودن مسئله عفاف از نظر اسلام را بیان می‌کند سخن درستی است و قابل تقدیر است. روشن است که حضور بانوان در ورزشگاه‌هایی که مردان به صورت نیمه عریان مسابقه می‌دهند مورد تأیید اسلام نیست اما در مسابقات فوتبال بدن مردان تقریبا کاملا پوشیده است و نیمه عریان نیستند. لذا قاعدتا حضور بانوان در مسابقاتی مثل شنا، کشتی، بسکتبال و شاید والیبال مردان اشکال شرعی دارد اما در مسابقات فوتبال به نظر می‌رسد مطابق این ملاک نباید اشکال شرعی وجود داشته باشد. در واقع آن ملاک کلی را یعنی حرمت حضور بانوان در جایی که مردان نیمه عریان هستند همه قبول دارند ولی در این که مصداق این ملاک مسابقات فوتبال است اختلاف است. دادستان کل محترم آن را هم مصداق می‌دانند اما از نظر امثال بنده شامل مسابقات فوتبال نمی‌شود، خصوصا که بازیکنان از فاصله دور دیده می‌شوند. البته در صورتی که تصمیم نظام به حضور بانوان باشد باید جایگاه ویژه و درب‌های ورود و خروج مخصوص و نیز سرویس‌های بهداشتی اختصاصی داشته باشند.»/ایسنا

ابتکار: حضور زنان در ورزشگاه منع قانونی ندارد

به گزارش جماران؛ معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، در حساب توئیتری خود نوشت:

«حضور زنان در ورزشگاه منع قانونی ندارد. دولت در اجرای سیاست ریاست محترم جمهوری برای تحقق مطالبات زنان در ابعاد مختلف از جمله حضور زنان در ورزشگاه ها تمهیدات لازم را انجام می دهد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.