افزایش پیش‌بینی قیمت به‌دلیل ابهام درباره میزان کاهش تولید نفت ایران و میزان جبران افت تولید این کشور از سوی سایر صادرکنندگان بوده است.

به گزارش جماران؛ اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود به‌دلیل ابهامات نسبت به تاثیر بازگشت تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران، قیمت مورد پیش‌بینی برای نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت را بالا برد.

این آژانس در گزارش دورنمای انرژی کوتاه‌مدت خود که به‌دلیل تعطیلات روز دوشنبه، با یک روز تاخیر منتشر شد، میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۱۸ را ۷۴.۴۳ دلار و وست تگزاس اینترمدیت را ۶۹.۵۶ دلار پیش‌بینی کرد که نسبت به پیش‌بینی ماه گذشته، به ترتیب ۱.۵۹ دلار و ۲.۵۳ دلار بالاتر بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم‌چنین میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۱۹ را ۷۵.۰۶ دلار و وست تگزاس اینترمدیت را ۶۹.۵۶ دلار پیش‌بینی کرد که نسبت به گزارش ماه گذشته این آژانس، به ترتیب ۱.۳۸ دلار و ۲.۲۰ دلار بالاتر بود.

در گزارش این آژانس آمده است: افزایش پیش‌بینی قیمت به‌دلیل ابهام درباره میزان کاهش تولید نفت ایران و میزان جبران افت تولید این کشور از سوی سایر صادرکنندگان بوده است.

طبق برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت ایران در ماه سپتامبر ۳.۴ میلیون بشکه در روز بود که ۱۲۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه اوت کاهش داشت. در جدیدترین نظرسنجی "اس اند پی گلوبال پلاتس" از تولید اوپک، تولید ایران در سپتامبر ۳.۵ میلیون بشکه در روز برآورد شد.

این آژانس اعلام کرد آمریکا انتظار دارد وضع مجدد تحریم‌ها علیه نفت ایران در پنجم ماه نوامبر که باعث شده قیمت‌های نفت در نیمه دوم ماه اوت به بالاترین رکورد در چهار سال اخیر صعود کنند، به افزایش بیشتر قیمت‌ها منجر شود و اگر کاهش تولید و صادرات نفت ایران بالاتر از حد انتظار باشد، اختلالات در بازار نفت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ به افزایش قیمت‌ها منتهی خواهد شد.

تولید نفت ونزوئلا نیز هم‌چنان رو به کاهش است و در ماه سپتامبر به ۱.۲۳ میلیون بشکه در روز رسید که حدود ۳۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه اوت کاهش داشت و کمتر از ۱.۱۷ میلیون بشکه در روز در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ بود که روند کاهش تولید ماهانه این کشور آغاز شد.

لیندا کاپوانو، مدیر اداره اطلاعات انرژی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد اما برخی از اعضای اوپک به همراه روسیه تا حدود زیادی کاهش تولید ونزوئلا و ایران را جبران کرده‌اند. تولید نفت عربستان سعودی در ماه سپتامبر با ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش نسبت به ماه قبل، به ۱۰.۵۲ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین سطح تولید از نوامبر سال ۲۰۱۶ بود.

بنا بر گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، پیش‌بینی می‌شود تولید نفت اوپک در سال ۲۰۱۸ به ۳۲.۴۶ میلیون بشکه در روز بالغ شود که ۲۲۰ هزار بشکه در روز کمتر از سال ۲۰۱۷ خواهد بود. مجموع تولید نفت اوپک در سال ۲۰۱۹ به ۳۲.۱۴ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد.

هم‌چنین میانگین تولید نفت آمریکا به ۱۰.۷۴ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ و ۱۱.۷۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ خواهد رسید که برآورد مذکور به ترتیب ۸۰ هزار و ۲۶۰ هزار بشکه در روز بالاتر از پیش‌بینی ماه گذشته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد تولید نفت آمریکا که در اوت از مرز ۱۱ میلیون بشکه در روز عبور کرد، تا اکتبر سال ۲۰۱۹ از مرز ۱۲ میلیون بشکه در روز عبور کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.