یوجانگ هیان امروز دوشنبه در دیدار محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران کشوری مهم و تأثیرگذار در منطقه است و برقراری ثبات و امنیت در منطقه بدون حضور جمهوری اسلامی در تصمیم گیری های منطقه ای و بین المللی امکانپذیر نیست.

به گزارش جماران؛ سفیر جمهوری کره در تهران گفت: همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری های مشترک در زمینه های مختلف با ایران برای ما مهم است و مشتاق ارتقاء سطح روابط اقتصادی و همکاری همه جانبه با ایران هستیم.

یوجانگ هیان امروز دوشنبه در دیدار محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران کشوری مهم و تأثیرگذار در منطقه است و برقراری ثبات و امنیت در منطقه بدون حضور جمهوری اسلامی در تصمیم گیری های منطقه ای و بین المللی امکانپذیر نیست.

سفیر جمهوری کره در تهران ادامه داد: همواره ارتباط و گفت وگوهای مسئولان دو کشور جمهوری کره و ایران دستاوردهای مثبتی به همراه داشته است. 

** اقدامات یکجانبه آمریکا علیه ایران مغایر با تعهدات بین المللی است

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز در ابتدای این دیدار به پیوندهای عمیق تاریخی و اشتراکات فرهنگی دو کشور بر اهمیت گسترش و توسعه مناسبات دوستانه فیمابین ایران و جمهوری کره در حوزه های مختلف به ویژه روابط پارلمانی تأکید کرد.

وی گفت: تقویت روابط پارلمانی دو کشور موجب تحکیم و تقویت مناسبات دوستانه فی مابین و همکاری در حوزه های مختلف خواهد شد و تعاملات گروه های دوستی پارلمانی دو کشور نشان از اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره است.

وی با بیان اینکه امروز شرکت ها و بخش های خصوصی دو کشور، همکاری های خوبی در زمینه های مختلف به ویژه در بخش انرژی دارند، بیان کرد: ظرفیت های مناسب و مطمئنی برای تأمین انرژی کره در ایران وجود دارد که تقویت آن به نفع دو کشور است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، حضور جمهوری کره در بازار ایران را مفید دانست و ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط، همگرایی های اقتصادی و تفاهم بین دو ملت تأکید دارد و تعاملات و مناسبات دو کشور می تواند تأثیر فراوانی در توسعه و رشد تجاری با هدف افزایش مبادلات بین دو کشور داشته باشد.

تابش اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا علیه مردم ایران و نقض توافق بین المللی برجام را اقدامی مغایر با تعهدات بین المللی دانست و با اشاره بر همکاری کشورهای اروپایی بعد خروج آمریکا از برجام با جمهوری اسلامی ایران، خواستار تداوم روند همکاری و مناسبات تجاری و اقتصادی میان جمهوری کره با ایران شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1024795
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.