وزیر انرژی روسیه گفت: کشورهای مختلف به دنبال آن هستند تا ذخایر مواد هیدروکربنی خود را عرضه و تولید نفت خود را افزایش دهند، بنابراین با افزایش تولید و صادرات، تقاضا کاهش خواهد یافت و قیمت نفت نیز پایین خواهد آمد.

به گزارش جماران؛ وزیر انرژی روسیه پیش بینی کرد: بهای نفت در بلندمدت تا بشکه ای 50 دلار کاهش خواهد یافت و قیمت فعلی آن (70-80 دلار در هر بشکه) گذراست.

«آلکساندر نوواک» روز سه شنبه در جلسه دولت روسیه که به مساله توسعه بخش های نفت و گاز این کشور اختصاص داشت، افزود: کشورهای مختلف به دنبال آن هستند تا ذخایر مواد هیدروکربنی خود را عرضه و تولید نفت خود را افزایش دهند، بنابراین با افزایش تولید و صادرات، تقاضا کاهش خواهد یافت و قیمت نفت نیز پایین خواهد آمد.

اظهارات اخیر نوواک درحالی مطرح شده است که وزیر انرژی آمریکا هفته گذشته در مسکو، روسیه را تهدید کرد که در صورت همراه نشدن با سیاست های آمریکا در بحث انرژی با تحریم های شدیدتری روبرو خواهد شد.

ریک پری پس از این دیدار به خبرنگاران گفت که کشورهای آمریکا، روسیه و عربستان موافقت کردند که تولید نفت خود را افزایش دهند تا ثبات در بازار حفظ شود.

پیشتر بانک مرکزی روسیه پیش بینی کرده بود که در سال های 2020 و 2021 بهای نفت در بازار جهانی 55 دلار برای هر بشکه خواهد بود.

دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه نیز در جلسه امروز دولت گفت : در صورت ادامه افزایش بهای نفت، دولت تعرفه های گمرکی برای صادرات نفت را افزایش خواهد داد.

این اقدام برای افزایش عرضه نفت در بازار روسیه و مهار رشد بی رویه بهای فرآورده های نفتی در بازار این کشور صورت می گیرد و مدودف ابراز امیدواری کرد که وضعیت به آن مرحله نکشد و شرکت های نفتی خصوصی روسیه با دولت برای جلوگیری از افزایش بهای فرآورده های نفتی در بازار داخلی همکاری کنند. 

روسیه روزانه 11 میلیون بشکه نفت تولید می کند و با عربستان سعودی برای مکان نخست تولید نفت در سطح جهانی رقابت می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.