وزیر خارجه آمریکا اقدام جان کری در دیدار با همتایان سابق خود در ایران را بی‌سابقه و ناشایست خواند و گفت: اطمینان داشته او در جهت سیاست‌های امریکا قدم بر نمی‌دارد.

به گزارش جماران، «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا، «جان کری» را برای آنچه رفتار بی‌سابقه او خوانده سرزنش کرد و گفت: او از زمانی که دفتر کارش را ترک کرده با مقامات ایرانی دیدار داشته است.

«پومپئو» روز جمعه به خبرنگاران در وزارت خارجه گفت: کاری که «جان کری» انجام داده بی‌سابقه و ناشایست بوده است.

وی مدعی شد: «یک وزیر خارجه سابق با مقامات بزرگترین کشور حامی ترور در جهان در ارتباط بوده و به گفته خودش با آنها مذاکراتی داشته است. او به آنها گفته که تا پایان این دولت صبر کنند.»

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: « شما هیچ مقام سابقی را در تاریخ آمریکا پیدا نمی‌کنید که به طور مخفیانه درگیر چنین رفتاری شده باشد. این چیزی بیش از یک عمل ناشایست است.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا از نظر او اقدام «کری» غیرقانونی بوده یا خیر؟ گفت: «تشخیص قانونی بودن یا نبودن اقدام او را به دیگران واگذار می‌کنم. او به طور جدی سیاست آمریکا را به عنوان یک وزیر سابق تضعیف کرده و این به معنی واقعی کلمه، نامتعارف است.»

«پومپئو» اذعان کرده که از برخی دیدارهای کری اطلاع داشته و به خبرنگاران گفته که کری به همراه وندی شرمن و ارنست مونیز وزیر انرژی سابق آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ حضور داشته است.

وی گفت: من مطمئن بودم که آنها با همتایانشان دیدار داشتند (او در اینجا به مقامات ایران اشاره دارد). من در دیدارهای او حضور نداشتم اما مطمئن بودم که از سیاست آمریکا حمایت نمی‌کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.