فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران با بیان اینکه امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که باید با امر به معروف و نهی از منکر وحدت برای مردم و خدمت را برای مسئولان امر کنیم، ابراز داشت: در دورانی که در جنگ اقتصادی هستیم، خرید کالای ایران امر به معروف و نخریدن کالای خارجی نهی از منکر است.

به گزارش جماران؛ فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران با بیان اینکه اگر عده‌ای به یک موضوع خاص در امر به معروف و نهی از منکر بپردازند، نگران‌کننده است، تاکید کرد: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که مسئله حجاب تنها مسئله امر به معروف و نهی از منکر است.

سردار محمدرضا یزدی ظهر امروز در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت فرارسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر،‌ با بیان اینکه بحث امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ارزش و تاکیدش بر هیچ کسی پوشیده نیست، گفت: آنچه لازم است که به آن اشاره شود، میثاق ملی در قانون اساسی جمهوری اسلامی است.

وی افزود: اصل هشتم درخصوص امر به معروف و نهی از منکر اشاره دارد که این امر، امر همگانی و متقابل است که مردم نسبت به یکدیگر و دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت وظیفه دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران با بیان اینکه مردم به مردم، مردم نسبت به کارگزاران نظام و دولتمردان نسبت به مردم وظیفه امر به معروف و نهی از منکر دارند، اظهار داشت: آنچه مهم است، انجام امر به معروف و نهی از منکر و شیوه‌های آن هستند. البته عده‌ای درخصوص امر به معروف و نهی از منکر می‌گریزند به این بهانه که تاثیر ندارد یا شرایط ایجاب نمی‌کند. این مسئله قابل قبول نیست بلکه مردم نسبت به جامعه وظیفه دارند.

یزدی با بیان اینکه برای امر به معروف و نهی از منکر باید به همدیگر اعتماد داشته باشیم، تصریح کرد: این اعتماد موجب پذیرش انتقاد و اصلاح را ممکن می‌کند. اگر کسی فکر کند در امر به معروف و نهی از منکر سلیقه‌ای به وی تحمیل شود، در برابر آن مقاومت می‌کند لذا آمر و ناهی باید به طرف تفهیم کند که قصد او تحمیل سلیقه‌ای نیست بلکه برای اصلاح جامعه است.

وی با بیان اینکه اگر عده‌ای به یک موضوع خاص در امر به معروف و نهی از منکر بپردازند، نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که مسئله حجاب تنها مسئله امر به معروف و نهی از منکر است. مردم باید در این باره ورود کنند. در خیابان، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و احتکار هم باید وارد شوند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران ادامه داد: اگر مردم جمع شوند و به مسئولان تذکر دهند، اگر مسئولان احساس کنند رنگ و لعاب سیاسی دارند، حتما مقاومت کنند. ما باید به دولتمردان تفهمیم کنند موضوع ما به هیچ گروه و دسته سیاسی ربطی ندارد؛ رچه شاید از بیان یک گروه سیاسی مطرح شود. امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح جامعه و مسئولان ضروری است. حتی امام و رهبری نیز نسبت به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر برای مسئولان تاکید داشتند.

یزدی با بیان اینکه امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که باید با امر به معروف و نهی از منکر وحدت برای مردم و خدمت را برای مسئولان امر کنیم، ابراز داشت: در دورانی که در جنگ اقتصادی هستیم، خرید کالای ایران امر به معروف و نخریدن کالای خارجی نهی از منکر است.

وی اضافه کرد: اگر ما کشور را با نگاه شهدا و آموزهای دینی اداره کنیم، موفقیت‌ها یکی از پس دیگری رقم خوردنی است. پس مردم و مسئولان باید راه شهدا را طی کنند تا با موفقیت‌های بزرگ برسیم. هرکجا راه شهدا را پیموده‌ایم، موفقیت‌های بزرگی داشته‌ایم و هر کجا توفیقی نداشتیم، به خاطر عدم پیمودن راه شهدا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.