افشانی گفت: ما هم‌اکنون به دنبال احصا نیازهای امروز شهر تهران و تأمین منابع مالی موردنیاز هستیم و ازاین‌رو 700 میلیارد تومان در مرحله اول اوراق مالی منتشر شد و تلاش می‌کنیم مابقی اوراق مشارکت را نیز تأمین کنیم.

به گزارش جماران؛ محمدعلی افشانی در مراسم افتتاح تونل آرش اسفندیار ـ بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دوربرگردان غیرهم‌سطح بزرگراه شهید مدرس اظهار داشت: قول دادیم تا پایان شهریور ماه این پروژه‌‌ها به اتمام برسد که امروز به قول خود عمل کردیم و این پروژه‌ها قطعاً در سهولت زندگی شهروندان تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ما باید به شهروندان امید آینده‌ای بهتر را بدهیم گفت: دولت لایحه درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها را مصوب کرد که جا دارد از رئیس‌جمهور و هیأت دولت تشکر کنیم؛ چراکه این لایحه کمک‌های خوبی را به شهرداری و مردم انجام می‌دهد.  ما هم‌اکنون به دنبال احصا نیازهای امروز شهر تهران و تأمین منابع مالی موردنیاز هستیم و ازاین‌رو 700 میلیارد تومان در مرحله اول اوراق مالی منتشر شد و تلاش می‌کنیم مابقی اوراق مشارکت را نیز تأمین کنیم.

افشانی بیان داشت: بر اساس تبصره ماده 5 امسال باید 2000 میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان و همین‌طور 500 میلیون تومان نیز برای قطار شهری اختصاص یابد. حوزه پسماند و قطار شهری از مهم‌ترین فعالیت‌های شهرداری تهران برای جذب منابع مالی است و در آینده ادامه پروژه شهید صیاد شیرازی افتتاح خواهد شد.

افشانی در ادامه از ارسال نامه ای به وزیر کشور خبر داد و گفت: در این نامه از وزیر درخواست کردم که دو هزار میلیارد تومان بودجه ای که قرار بود از سوی دولت برای کمک به ناوگان حمل و نقل تخصیص یابد، همچنین 500 میلیارد تومانی که قرار بود به توسعه خطوط قطار شهری پرداخت شود، هر چه زودتر در اختیار شهرداری قرار بگیرد. ما به دنبال جذب منابع مالی برای بخشی از فعالیت‌های خود به ویژه در حوزه پسماند و توسعه قطار شهری هستیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هر فصل در شهر تهران افتتاح پروژه خواهیم داشت، گفت: در ماه آینده پروژه ادامه بزرگراه صیاد شیرازی به سمت شمال و اتصال آن به بزرگراه ارتش را افتتاح خواهیم کرد. 

افشانی بیان کرد: طی جلساتی که با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء داشتیم، پذیرفتند که پروژه‌های نیمه کاره خود در شهر تهران را تکمیل کنند و هم اکنون نیز شاهد راه افتادن پروژه‌ها هستیم، اما نمی‌دانم چرا برخی هم اکنون می‌گویند این پروژه ها تعطیل شده است. خوب است در شرایط کنونی همه به دنبال آن باشیم که به مردم امید دهیم به جای اینکه با ادعاهای غیرواقعی مردم را ناامید کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.