دکتر هاشمی صرفه جویی را اولویت نخست وزارت بهداشت و بخشهای تابعه آن ذکر کرد و گفت: سعی شده است کاهش هزینه های اضافی تاثیری بر خدمات مطلوب به مردم ایجاد نکند.

به گزارش جماران؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص 3.5 میلیارد دلار به بخش بهداشت و درمان کشور در سالجاری خبر داد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر پنجشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از طرحهای بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گناباد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مبلغ با تاکید رئیس جمهوری برای کاهش تبعات نوسانات ارزی در بخش بهداشت و درمان اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: دولت در هر شرایط مانع از آسیب و سختی های نوسانات ارزی و شرایط اقتصادی حاصل از آن بر بخش بهداشت و درمان برای مردم می شود.

وی صرفه جویی را اولویت نخست وزارت بهداشت و بخشهای تابعه آن ذکر کرد و گفت: سعی شده است کاهش هزینه های اضافی تاثیری بر خدمات مطلوب به مردم ایجاد نکند.

وزیر بهداشت افزود: برخی اقلام و اقدامات اضافی که حذف آن مشکلی برای مردم ایجاد نمی کرد از پوشش بیمه حذف شد که از جمله آنها می توان به هم پوشانی بیمه ها برای افراد اشاره کرد که هم اکنون هر شخص فقط از یک دفترچه بیمه برخوردار است. 

وی با انتقاد از پرداخت نشدن منظم مطالبات معوقه پزشکان توسط بیمه ها طی پنج سال گذشته اظهار داشت: با وجود تاکیدات و پیگیریهای مستمراین مهم محقق نشد.

قاضی زاده هاشمی گفت: داروسازی که طی یک سال گذشته دارو را با ارز 30 هزار ریال عرضه کرده است، در این مدت با وجود نوسانات نرخ ارز هنوز مطالبات خود را از بیمه دریافت نکرده که اکنون با منت یا با عنوان فروش اوراق بهادار به دنبال پرداخت آن هستند. 

وی افزود: در شرق کشور از جمله استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی اقدامات خوبی در قالب طرح تحول نظام سلامت انجام شده که از جمله آنها می توان به خدمات موثر و مطلوب دانشگاه علوم پزشکی گناباد در شهرستانهای گناباد و بجستان اشاره کرد.

در این مراسم چهار طرح بهداشتی در شهرستانهای گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.