سفیر چین در تهران گفت: خروج آمریکا از برجام و وضع مجدد تحریم ها بر علیه ایران، چالش هایی برای همکاری تهران - پکن ایجاد کرده ولی ما این توافق بین المللی را حفظ و اجرا می کنیم.

به گزارش جماران، «پانگ سن» روز چهارشنبه در دومین همایش چشم انداز روابط ایران و چین افزود: ما با تحریم‌های یک جانبه همه کشورها بر طبق قانون داخلی و داوری اشخاص خارجی بر اساس قانون به اصطلاح «صلاحیت قضایی با دست دراز» مخالف هستیم.
وی خاطرنشان کرد: چین و ایران روابط دوستانه ای دارند و همکاری تجاری عادی و قانونی را حفظ می‌کنند و این به هیچ عنوان نباید مورد انتقاد قرار گیرد.
سفیر چین در تهران تاکید کرد: پکن در حالی که تعهدات بین المللی خود را انجام داده، همکاری عملی خود با ایران را نیز به طور عادی و شفاف ادامه می دهد.
پانگ سن همچنین گفت: البته امیدواریم دوستان ایرانی نیز بتوانند به طور منطقی سختی های موقت که به دلیل عوامل بیرونی ایجاد شده و همچنین تلاش چین برای حفظ همکاری با ایران را نیز در نظر بگیرند.
وی با تاکید بر این که «چین مایل است تعامل خود با ایران را تقویت کند»، تصریح کرد: ما با اطمینان، صبر و حوصله حتما می‌توانیم فراز و نشیب های در راه همکاری تهران - پکن را پشت سر بگذاریم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.