استاندار خوزستان گفت: حدود 3 هزار کارگر فولاد اهواز از سال گذشته در دوره‌های مختلف با تاخیر و معوق ماندن حقوق خود مواجه شدند. این مشکلات هر بار با رایزنی و پیگیری حل، اما دوباره تکرار شد. اعتراض آخر این کارگران به 3 ماه حقوق معوقه‌شان بود. ریشه اصلی مشکلات این بود که کارخانه دیگر مواد اولیه‌ای برای تولید نداشت.

به گزارش جماران؛ همشهری نوشت: در حالی که کارگران کارخانه فولاد اهواز طی یک سال گذشته بارها درباره حقوق‌ عقب‌مانده خود اعتراض کرده‌اند، این اعتراض‌ها طی یک ماه اخیر با شدت بیشتری دنبال شد. بعد از سپری شدن یک ماه پر تنش برای حدود 3 هزار کارگر این کارخانه، حالا غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان از شروع به کار دوباره فولاد اهواز از روز گذشته خبر می‌دهد

مهم‌ترین چالش در پرداخت معوقه‌ها چیست؟

حدود 3 هزار کارگر فولاد اهواز از سال گذشته در دوره‌های مختلف با تاخیر و معوق ماندن حقوق خود مواجه شدند. این مشکلات هر بار با رایزنی و پیگیری حل، اما دوباره تکرار شد. اعتراض آخر این کارگران به 3 ماه حقوق معوقه‌شان بود. ریشه اصلی مشکلات این بود که کارخانه دیگر مواد اولیه‌ای برای تولید نداشت، اما خوشبختانه از دیروز دوباره خط تولید راه افتاد و قرار است حقوق یک ماه، یعنی خرداد، این کارگران هم از سوی بانک ملی پرداخت شود.

مشکل خط تولید چطور حل شد؟

بانک ملی نه قبول می‌کرد ضمانت این کارخانه را صادر کند و نه در پرداخت معوقه‌ها همراهی می‌کرد که البته منطقی بود، زیرا قبلا این اقدام را انجام داده بود. نشست‌های زیادی با رئیس بانک برگزار و او را متقاعد به این کار کردیم. با وزارت صنعت و معدن هم صحبت کردیم و قرار شد مواد اولیه را خارج از بورس در اختیار کارخانه قرار دهد.

چقدر از مشکل مالی کارخانه مربوط به شرایط اقتصادی فعلی کشور است؟

مساله فولاد اهواز به احوال امروز کشور بی‌ارتباط است، زیرا مشکل کارخانه در سال‌های قبل و به‌ویژه سال گذشته هم وجود داشت. بخشی از بررسی این مشکل در حوزه کار دولت نیست و دادستانی به آن وارد شده است، اما همان‌طور که گفتم بانک ملی حقوق یک ماه کارگران را که بیش از یک میلیارد تومان است پرداخت می‌کند و با راه‌اندازی خط تولید، خود کارخانه باید از عهده ادامه کار برآید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.