عضو شورای مرکزی فراکسیون دیپلماسی مجلس از نشست روز دوشنبه (دوازدهم شهریور) فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به همراه معاونان این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش جماران؛ عضو شورای مرکزی فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس از نشست فراکسیون متبوعش با وزیر امور خارجه در روز دوشنبه خبر داد.

علی بختیار از نشست روز دوشنبه (دوازدهم شهریور) فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به همراه معاونان این وزارتخانه خبر داد و گفت: در این نشست درباره سه موضوع صحبت خواهد شد؛ نخست درخصوص رژیم حقوقی دریای خزر، آخرین نتایج مذاکرات ایران و اروپا و مذاکرات با کشورهای همسایه بحث و تبادل نظر صورت می گیرد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مذاکرات رژیم حقوقی دریای خزر در سطوح عالی پیشرفت داشته است، افزود: مجلس و نمایندگان از جزیات این مذاکرات مطلع نیستند و وزیر امورخارجه در نشست با اعضای فراکسیون دیپلماسی در این باره توضیحاتی ارائه می دهد.

دستگاه دیپلماسی خارجی کشور باید با همسایگان مذاکرات قوی تری و جدی تری داشته باشد

وی با اشاره به محور دوم این جلسه، توضیح داد: مذاکرات ایران پس از خروج آمریکا از برجام با اروپایی ها، چین و روسیه انجام شده ولی هنوز منجر به توافقی نشده است؛ لازم است فراکسیون از جزییات مذاکرات مطلع شود و اگر نیاز باشد مجلس به این موضوعات ورود کرده و یا طرحی در این باره تهیه می کند.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از مذاکرات برجام جلساتی بین فراکسیون دیپلماسی با وزیر امور خارجه برگزار شد، درباره محور سوم جلسه اظهار داشت: در این جلسات از ظریف خواسته شده بود که در حوزه مذاکرات منطقه ای فعال شود و قرار بود که مذاکرات منطقه ای با جدیت جلو رود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در نشست روز دوشنبه تبادل نظر در این حوزه انجام می شود و اگر نیاز باشد مجلس به صورت تکلیفی و یا تجویزی حکمی و یا طرحی در این سه موضوع داشته باشد اقدامات لازم را انجام می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1002111
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.