ترکان مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در سوالات نمایندگان وجود نداشت, افزود: نظام بانکی باید اصلاح شود.

به گزارش جماران؛ اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور با اشاره به طرح سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور بیان کرد: نمایندگان مجلس با طرح سوال از رئیس جمهور به دنبال اثبات دفاع از معیشت و حقوق مردم بودند؛اما انجام این کارها راه‌حل رفع مشکلات نیست و تنها ژست سیاسی محسوب می‌شود.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به خارج شدن آمریکا از برجام گفت: این قدرت جهانی بر علیه همه قواعد بین الملل با ما مقابله می‌کند و سعی دارد تحریم‌ها را با شدیدترین وجه علیه کشورمان اعمال کند و طبیعی است که این موارد به اقتصاد ایران ضربه زند و اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه تلاش آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در سوالات نمایندگان وجود نداشت, افزود: نظام بانکی باید اصلاح شود.

ترکان گفت: درحال حاضر نظام بانکی سودهای غیر واقعی را در اختیار مردم می‌گذارد و سودی حاصل خود بانک‌ها نمی شود.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه بانک‌ها از سپرده‌های مردم 7 درصد سود بدست می‌آورند اما به سپرده‌گذاران خود 20 درصد سود می‌دهند؛ اظهار کرد: این سودها واقعی نیستند و با صدور برگه‌هایی همانند شبه پول در حال توزیع هستند.

وی گفت: این سودهای غیرواقعی روزانه بیش از یک هزارمیلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می‌کنند که این مسئله تاکنون متوقف نشده است و تا زمانی که ادامه داشته باشد؛ سقوط ارزش پول و گرانی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1001986
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.