• کدخبر: 1001664
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه:

مجلس برای استیضاح وزرا مصمم‌ است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی عنوان کرد: مجلس طبیعتاً مصالح کشور را لحاظ می‌کند. وقتی رئیس‌جمهور حاضر نیست که اشکال‌های وزرای خود را بپذیرد و هزینه کنار زدن افراد دارای سوء مدیریت را بپردازد، مجلس مجبور است برای حفظ کشور و مصالح و منافع مردم خودش این عوامل را از دولت حذف کند.

به گزارش جماران؛ عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: وقتی رئیس‌جمهور حاضر نیست که اشکال‌های وزرای خود را بپذیرد و هزینه کنار زدن افراد دارای سوء مدیریت را بپردازد، مجلس مجبور است برای حفظ کشور و مصالح و منافع مردم خودش این عوامل را از دولت حذف کند.

بعد از کش‌وقوس‌های فراوان حسن روحانی در مجلس حاضر شد و به سوالات پنج‌گانه نمایندگان پاسخ داد؛ پاسخ‌هایی که البته با اقناع نمایندگان مجلس همراه نشد. بعد از تنش‌هایی که در جلسه استیضاح وزیر کار در مجلس پیش آمد نگرانی‌هایی برای ایجاد چالش در جلسه طرح سوال از رئیس‌جمهور ابراز شد اما علی‌رغم اینها، جلسه در فضایی آرام برگزار شد.

حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی درباره جلسه سوال از رئیس‌جمهورگفت: جلسه از این بُعد که طرفین کرامت و حرمت همدیگر را حفظ و در بیان سوال و پاسخ اخلاقی عمل کردند و الفاظ محترمانه‌ای نسبت به یکدیگر به کار بردند، جلسه مثبت و خوبی بود.

او افزود: سوالات هم منطقی بود و همانطور که خود آقای رئیس‌جمهور گفتند سوالات مردم بود و مبتنی بر استدلال‌ها و دلایل متقن طرح شده بود.

او ادامه داد:  آقای رئیس‌جمهور ضمن اینکه با احترام مسائل را بیان کردند و تلاش کردند که نمایندگان را قانع کنند اما پاسخ‌های جدیدی ندادند. همان مسائلی که قبلاً در مصاحبه تلویزیونی به آن اشاره کردند، همان‌ها را در مجلس ارائه دادند. این نمی‌تواند برای نمایندگان مجلس که از ریز مسائل اطلاع دارند قانع‌کننده باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی عنوان کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که این مشکلاتی که پیش آمده ناشی از مسائل داخلی، سوءمدیریت و ناکارآمدی است و ربطی به تحریم‌های خارجی ندارد. در حالی که آقای روحانی از همان ابتدا گفتند که مشکل اصلی از پنج دی پدید آمده و موضوع را به فشارهای خارجی ربط دادند. این حرف قبلاً هم مطرح شده بود و پاسخ آن را مقام معظم رهبری داده بودند.

او افزود: این اظهارات رئیس‌جمهور به نظر فرافکنی می‌رسید و حق بود که ایشان همانطور که نمایندگان در استیضاح وزرا به این مسائل توجه کردند، قصورهایی را که در دولت بوده می‌پذیرفتند. مقام معظم رهبری با صراحت بیان کردند کسانی که ارز را توزیع کردند هم مقصرند و فقط تقصیر بر گردن خریداران نیست.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه گفت: در مورد قاچاق هم ایشان همان حرف‌هایی را که قبلاً زده بودند تکرار کردند و گفتند ما قاچاق را از 25 میلیارد رساندیم به دوازده و نیم میلیارد اما توضیح ندادند که الان چی؟ یک سال است که این آمار را می‌گویند اما نمی‌گویند چرا در یک سال گذشته این آمار کم نشده و جلوی قاچاق گرفته نشده است.

نماینده دوره پنجم مجلس گفت: آقای روحانی به هیچ‌کدام از نقطه ضعف‌هایی که به دولت و کارگزاران دولتی باز می‌گردد، اشاره‌ای نکردند و از این منظر اقناع نشدن نمایندگان کاملاً طبیعی بود. این پاسخ‌ها حتی مردم را هم قانع نمی‌کند و قانع نشدن نمایندگان به قانع نشدن مردم هم باز می‌گردد و آثار آن را یکی، دو ساعت بعد از جلسه، در قیمت طلا و ارز مشاهده کردیم.

ترقی درباره ادامه روند استیضاح وزرا توسط مجلس مطرح کرد: مجلس طبیعتاً مصالح کشور را لحاظ می‌کند. وقتی رئیس‌جمهور حاضر نیست که اشکال‌های وزرای خود را بپذیرد و هزینه کنار زدن افراد دارای سوء مدیریت را بپردازد، مجلس مجبور است برای حفظ کشور و مصالح و منافع مردم خودش این عوامل را از دولت حذف کند.

او ادامه داد: مجلس مصمم‌تر شد که دولت را ترمیم کند و به استیضاح وزرایی که در قضایای اخیر مقصرند، بپردازد.

حمیدرضا ترقی در پایان راجع به طرح استیضاح رئیس‌جمهور عنوان کرد: من فکر نمی‌کنم هنوز راه‌های دیگر بسته شده باشد که مجلس وارد طرح استیضاح رئیس‌جمهور شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1001664
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.