سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ادعای استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب هم گفت: هفته گذشته وزیران خارجه آمریکا و روسیه با یکدیگر گفت و گو کردند و روشن کردیم که عامل استفاده از این سلاح ها را پاسخگو خواهیم کرد.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با حمایت از اقدامات نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل درامور سوریه گفت: در مذاکرات ماه سپتامبر در ژنو شرکت خواهیم کرد.

هدر نوئرت روز سه شنبه در نشست خبری خود افزود: روشن است که به طور کامل از تلاش های استفان دی میستورا در فرایند ژنو و به رسمیت شناختن یک توافق سیاسی حمایت می کنیم.

وی توضیح بیشتر در این زمینه را به جیم جفری نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور سوریه ارجاع داد و تاکید کرد: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد تا بتواند مشکل دراز مدت این کشور را حل کند و باید به دنبال راه حل سیاسی بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ادعای استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب هم گفت: هفته گذشته وزیران خارجه آمریکا و روسیه با یکدیگر گفت و گو کردند و روشن کردیم که عامل استفاده از این سلاح ها را پاسخگو خواهیم کرد.

نوئرت به مذاکرات جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ و همتای روسی وی هم اشاره کرد و افزود: کاملا روشن است که آمریکا و متحدان آن به هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی تایید شده، واکنش نشان خواهند داد. بنابراین ما روسیه را تشویق می کنیم تا این نکته را برای دمشق روشن سازد که ما تحمل نخواهیم کرد.

**منافع مالیات دهندگان آمریکایی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره دلیل قطع کمک به آنروا (آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی) هم گفت: رئیس جمهوری آمریکا درباره کمک به فلسطینی ها بازنگری کرد چرا که باید اطمینان می یافت این کمک ها در راستای منافع مالیات دهندگان آمریکایی صرف شده است.

نوئرت که سخنگوی از میلیاردها دلار هزینه در سوریه و 18 سال جنگ در افغانستان به میان نیاورد تا منافع مالیات دهندگان آمریکایی مشخص شود، حماس را مسئول شرایط ناگوار غزه دانست و افزود: مشکل برق، آب سالم و تجهیزات پزشکی را حماس ایجاد کرده و مراقبت از مردم خود را رها کرده است. 

وی مدعی شد: به جای اینکه این پول ها صرف این مسایل شود، حماس آنها را در پروژه های دیگر هزینه می کند که شما دقیقا می دانید منظورم چیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر تاکید کرد: ما اعتقاد داریم وقت آن است مالیات آمریکا در جایی هزینه شود که ارزش داشته و منافع مالیات دهندگان در آن باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.