رئیس کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه سوال‌کننده‌ها در جریان طرح سوال، به نقض قانون اشاره نکردند، عدم اقناع از پاسخ رئیس‌جمهور، استکاف از قانون یا نقض قانون محسوب نمی‌شود.

به گزارش جماران؛ رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه در طرح سوال از رئیس‌جمهور به نقض قانون اشاره نشده لذا عدم اقناع نمایندگان لازم نیست به قوه قضاییه ارجاع شود.

الهیار ملکشاهی، در توضیح سرانجام سوال از رئیس‌جمهور و نتایج آراء، گفت: بر اساس تبصره ماده 231 قانون آیین نامه داخلی مجلس موضوع به روشنی مشخص شده است، «چنانچه اکثریت نمایندگان حاضر در جلسه از پاسخ رئیس‌جمهور به سوالی قانع نشده باشند و موضوع مورد سوال، نقض قانون یا استنکاف از قانون محسوب شود، آن سوال به قوه قضاییه ارسال می‌شود.»

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به اینکه سوال‌کننده‌ها در جریان طرح سوال، به نقض قانون اشاره نکردند، عدم اقناع از پاسخ رئیس‌جمهور، استکاف از قانون یا نقض قانون محسوب نمی‌شود.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به موضوع مذکور، بحث سوال از رئیس‌جمهور منتفی است و گزارشی به قوه قضاییه داده نخواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1000129
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.