به گزارش ایرنا، جلال ابوالحسنی روز دوشنبه در بازدید از پروژه ایستگاه چم ژآب ارمو در شهرستان دره شهر اظهار داشت: امسال بیش از یک هزار میلیارد ریال برای پروژه های آبیاری و زهکشی اختصاص یافته که سهم پروژه چم ژآب ارمو نزدیک به 70 میلیارد ریال است.
وی افزود: با بهره برداری از ایستگاه پمپاژ چم ژآب ارمو در شهرستان دره شهر 550 خانوار از مزایای اجرای طرح آبیاری نوین برخوردار می شوند.
مدیرکل دفتر توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: هم اکنون این پروژه 30 درصد پیشرفت دارد و تمامی خریدهای لازم برای پروژه های انجام شده و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
ابوالحسنی یادآور شد: بهره برداری از این طرح باعث افزایش 20 هزار تنی ظرفیت تولید محصولات باغی و کشاورزی در شهرستان دره شهر می شود.
اصلاح و مرمت شبکه آبیاری بخش کشاورزی در اولویت کاری این وزارتخانه قرار دارد و در قالب برنامه ششم توسعه با تامین اعتبار تمامی شبکه ها مورد نیاز اصلاح و مرمت می شوند.
وی تصریح کرد: افزایش راندمان آبیاری، افزایش عملکرد در واحد سطح، کاهش هزینه ‌ها از جمله اهداف طرح های آبیاری و زهکشی است.
مدیرکل دفتر توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: بیش از 65 درصد جغرافیای طبیعی کشور نیمه خشک و فقط 15 درصد از اراضی مرطوب و نیمه مرطوب و مابقی خشک بوده و بیشتر بارش ها در نقاط مرطوب و نیمه مرطوب نیز در خارج از فصل آبیاری انجام می شود که ما را به سوی مدرن سازی شبکه های آبیاری سوق می دهد.
در شهرستان دره شهر سالانه 190 هزار تن انواع محصولات کشاورزی مثل گندم، جو، خیار، گوشت قرمز، ماهی و ... تولید می شود.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.