مجید عسگری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هماکنون کار اجرای این طرح در محل تنگه کافرین دریاچه سد سیمره اجرا می شود که در چند سال اخیر به عنوان قطب اصلی گردشگری طبیعی و تفرجی استان ایلام مطرح شده است.
فرماندار بدره یادآور شد: این طرح شامل مسیر دسترسی به تنگه کافرین از طریق روستای شهرک ولیعصر به طول 6.5 کیلومتر است که هم اکنون در حال اجراست.
عسگری تاکید کرد: بیش از 24 میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافته و تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
فرماندار اضافه کرد: علاوه بر توسعه حوزه راهسازی به عنوان زیرساخت اصلی گردشگری تنگه کافرین ، در آینده ای نزدیک طرح های بوم گردی و گردشگری در منطقه اجرایی می شود.
تنگه کافرین امروزه به یک مکان توریستی تبدیل شده و از همه اقصی نقاط استان به این منطقه سفر می کنند، بسیاری از جوانان در این منطقه قایق هایی برای مسافران و گردشگران تهیه کرده اند و لذت تفریح در کافرین را دوچندان کرده است.
تنگه کافرین در شمال شهر بدره در جاده ایلام به دره شهر قرار دارد، رودخانه ای در این تنگه جریان دارد که پس از عبور از آن در شمال تنگه به رودخانه سیمره می ریزد.
آثاری از معماری صخره ای دوران پیش از تاریخ در این تنگه به چشم می خورد که نشان از قدمت و اهمیت تنگه دارد.
طول تنگه در حدود ۲ کیلومتر و ارتفاع آن از سطح دریا ۷۰۰ متر است و در یک کیلومتری ورودی تنگه برکه آب زمزم قرار گرفته و همچنین زیارتگاه جابر در این منطقه از دیگر نقاط گردشگری در منطقه به حساب می آید.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.