قاسم سلیمانی دشتکی عصر روز شنبه در نشست شورای حفاظت ازمنابع آب استان ایلام اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف آب نیاز ضروری استان ایلام است.
وی گفت: با توجه به وضعیت کم آبی و کاهش بارندگی در سطح استان ایلام صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی فرسودگی شبکه‌ و انشعاب غیر مجازالگوی نامناسب مصرف را با‌عث هدر رفت آب ذکر کرد و گفت: تلاش برای بازسازی شبکه‌های آبرسانی به خصوص شهر ایلام، مبارزه با انشعاب غیر مجاز و افزایش کیفیت آب شرب برای جلوگیری از هدر رفت آب شرب ضروری و نیازمند مدیریت درست است.
رئیس شورای حفاظت ازمنابع آب استان ایلام استفاده از آب شرب برای کشاورزی و دامداری و باغ‌ها را از دیگر مشکلات تامین آب شرب شهروندان دانست.
وی تصریح کرد: در وضعیت فعلی استفاده از آب شرب در موارد غیر ضروری یا دارای اولویت کمتر صحیح نیست و مسئولان آب و فاضلاب شهری و امور آب با این شیوه استفاده برخورد کنند.
سلیمانی دشتکی فرهنگ سازی و آموزش را برای رعایت الگوی مصرف آب ضروری دانست و گفت: با فرهنگ سازی و آموزش مصرف آب را مدیریت کنیم.
وی تاکید کرد: تامین آب شرب مصرفی ضرورتی اجتناب ناپذیر برای شهروندان است و مدیران تامین آب برنامه‌های خود را به نحوی تدوین کنند که شهروندان ایلامی با کمبود آب شرب مواجه نشوند.
استاندارایلام، بر استفاده بهینه حداکثری از آب تصفیه شده تاکید و تصریح کرد: با مدیریت صحیح منابع آبی می توان ازبحران ها پیشگیری کرد.
رئیس شورای حفاظت ازمنابع آب استان ایلام جداسازی آب بهداشتی وآب شرب را یکی دیگر از اقدامات برای مدیریت منابع آبی دانست و عنوان کرد: سیاست گذاری استان باید به سمت و سویی هدایت شود که در میان مدت و بلند مدت آب مورد نیاز صنعت و فضای سبز ازطریق پساب تامین شود.
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.