به گزارش ایرنا ایوب درویشی روز جمعه درگفت و گویی خبری اظهار کرد: ساعت کار اداری واحدهای دولتی و عمومی دیگر دستگاه‌ها در مناطق گرمسیری استان ایلام به ساعت 6 و 30 دقیقه صبح تا 13 و 30 دقیقه ظهر تغییر یافته است.
وی افزود: همچنین ساعت کار اداری در سایر شهرستان‌ ها نیز از 6 و30 صبح تا 14 و 30 است.
معاون استاندار ایلام گفت: تغییر ساعت کار اداری این استان ایلام به منظور کاهش مصرف برق از روز شنبه 16 تیر ماه تا 31 مرداد ماه مصوب شده است.
درویشی افزود: بخشنامه تغییر ساعت کاری اداره ها به کلیه دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی و کلیه نهادهای عمومی غیردولتی و شهرداری های استان ابلاغ شده است.
موج گرمای امسال در استان ایلام همانند بسیاری از استان های دیگر کشور زودتر از سالیان قبل آغاز و در بسیاری روزها در شهرستان هایی همچون مهران و دهلران به بالای 50 درجه سانتیگراد نیز می رسید.
این وضعیت باعث شد که میزان مصرف آب و برق در این استان در مقایسه با سالیان گذشته افزایش قابل توجهی یافته و فشار زیادی به نیروگاه های تامین برق استان وارد کند.
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام اظهار کرد: گرمای هوا همچنان در نقاط مختلف استان ادامه دارد.
مجتبی میهن پرست روز گذشته یه خبرنگار ایرنا گفت : دیروز بیشترین دما و هوای گرم متعلق به شهرستان های دهلران با 51 و مهران با 50 درجه سانتیگراد بود و کمترین دما نیز در شهرستان های ملکشاهی و ایلام با 39 درجه سانتیگراد ثبت شده است.
هوای گرم کنونی تا روز شنبه هفته آینده در استان ایلام استقرار دارد و سپس تا اواسط هفته آتی از گرمای هوا به میزان اندکی از دمای هوا کاسته می شود اما باز هم به تدریج از روز سه شنبه تا اواخر هفته آینده گرمای هوا در آسمان استان مستقر می شود.
وی افزود: مقدار دمای هوا در مدت پایداری گرمای هوا در آسمان استان ایلام در مناطق گرمسیری بین 49 تا 51 و در نقاط سردسیری و معتدل بین 39 تا 41درجه سانتیگراد می رسد.
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.