حشمت اله فلاحت پیشه روز پنج شنبه در جریان بازدید از مرز چیلات شهرستان دهلران به خبرنگار ایرنا گفت: این موضوع را به صورت اعتقادی پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم این مرز گشایش یابد.
وی افزود: درکمیسیون امنیت ملی مجلس برای هر استان یکی از اعضا مامور می شود که گزارش ماهیانه و پیشرفت کارها را رصد کند و کوتاهی از ناحیه هر وزارتخانه ای موجب احضار وزیر مربوطه خواهد شد تا امورات را پیگیری کنند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: این بازدید در راستای اجلاسیه سوم کمیسیون امنیت ملی که مرز محور است انجام شده و با توجه به اقدامات انجام شده به همت استاندار و نمایندگان و مسئولان محلی در مرز چیلات و هدف مشترک در این زمینه تلاش می شود از سرایط موجود برای احیای مرزها بهره گرفت.
فلاحت پیشه به دسترسی این کمیسیون به مقامات وزارت خارجه و کشور و مسئولان دولت عراق اشاره و افزود: از همه این ظرفیت ها استفاده می شود که مرزها و بویژه مرز چیلات احیا شود و مطمعنم اگر مسئولان شرایط منطقه را ببینند بهتر می توانند عمل کنند و ما با تمام توان با توجه به هزینه های انجام شده در مرز چیلات برای گشایش آن تلاش خواهیم کرد و تاکید بر تکمیل زیرساخت های این مرز تا قبل از اربعین را داریم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان محلی و استانداران محلی بهتر می توانند شاخص های منطقه ای را درک کنند گفت: تلاش می شود با نمایندگان عراق در استان های مرزی مثل میسان و استاندار آن مسایل پیگیری و حل کنیم.
وی از دستور کارهایی در کمیسیون امنیت ملی در خصوص مرزهای ایلام و چیلات خبرداد و دیدار با سفیر عراق و پیگیری از طریق وزارت خارجه و وزارت کشور را از جمله برنامه های این دستور کار برشمرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عبور میلیونی زائران و گردشگران از مرزهای ایلام بسوی عراق گفت:تردد میلیونی زائران از مرزهای استان نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم است.
وی با ذکر اینکه 14 سال پیش به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی در سفری کاری ضعف ها و کاستی های زیرساختی مرزهای استان ایلام را احصا کرده تصریح کرد: هنوز هم بخش عمده این ضعف ها وجود دارد که نشان می دهد هنوز اهمیت مرز در کشور شناخته نشده است.
فلاحت پیشه افزود:صادرات غیرنفتی ما به 28 کشور عضو اتحادیه اروپا نصف صادرات غیر نفتی نیست که از مرز ایلام به عراق انجام می شود و این نشان می دهد که اگر بر اساس منطق و عدد و ارقام عمل کنیم باید بیشتر به مرزها توجه واهتمام داشت.
وی با اشاره به مردم در جنگ تحمیلی و حتی در زمان تحریم مرزداری کرده اند،گفت:اگر زمینه فراهم و مرزداری اقتصادی انجام شود ما می توانیم از پیچی که دشمنان به ناحق برای ما ایجاد کرده اند براحتی بگذریم .
گشایش گذرگاه مرزی در منطقه چیلات شهرستان دهلران به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین و کاهش تراکم خروجی مرزی مهران از سوی مسئولان استان ایلام مطرح و درحال پیگیری است.
از مجموع 430 کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق 230 کیلومتر ان در محدوده شهرستان دهلران قرار دارد.
معاون عمرانی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ،نمایندگان مجلس و فرماندار و امام جمعه دهلران در بازدید از مرز چیلات رئیس کمیسیون امنیت ملی را همراهی کردند.
7175 / 6034/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.