به گزارش ایرنا، ایوب درویشی روز سه شنبه در نشست کمیته اقتصادی اربعین اظهار کرد: برنامه کمیته اقتصادی با رویکرد کاملا اقتصادی بر اساس برنامه های کوتاه مدت و مستمر و در نظر گرفتن نتایج بلند مدت تهیه و ابلاغ خواهد شد.
وی افزود: کمیته اقتصادی اربعین با رویکرد اقتصادی کردن اربعین و عتبات همچنین فراهم کردن امکانات مناسب برای زائران تشکیل شده که به چکش کاری بیشتری نیاز دارد.
وی یادآور شد: موضوع تکمیل زیرساخت ها باید در کنار دیگر فعالیت ها در اولویت کاری دستگاه های اجرایی باشد و با تدوین سند جامع اربعین با نگاه بلند مدت برنامه های مناسبی را دسته بندی و اجرا کرد.
درویشی با بیان اینکه طی سال های گذشته اقدامات خوبی در راستای تکمیل زیرساخت های مسیر اربعین به سرانجام رسیده، گفت: باید تمام تلاش خود را برای اقتصادی کردن اربعین وایجاد ثروت در استان به کار گیریم و در کنار آن رفاه و امکانات لازم نیز برای زائران مهیا شود.
وی تاکید کرد: بخش های مختلف اقتصادی و خدمات رسانی باید با فعال شدن بخش خصوصی در این عرصه نقش آفرینی کنند و با جذب سرمایه گذار و تثبیت آن باعث رونق اقتصادی در استان شوند.
وی با بیان اینکه اربعین بهترین فرصت برای جذب سرمایه در استان است، گفت: موضوع تکمیل زیرساخت‌ها باید در کنار دیگر فعالیت‌ها در اولویت کاری دستگاه های اجرایی باشد و تلاش خود را برای ارتقای هماهنگی و تقویت نقاط قوت، کاهش نقاط ضعف و آسیب پذیر بکار گیرند.
درویشی تاکید کرد: باید به این فرصت ها به عنوان یک فرصت طلایی نگاه کرد و بسترهایی که تاکنون نسبت به آن غافل بوده ایم را مورد توجه قرار دهیم.
درویشی با بیان اینکه هیچ دستگاهی ملزم به برپایی موکب در ایام اربعین نیست، افزود: هیچ دستگاهی حق استفاده ازمنابع دولتی ادارات برپایی موکب های اربعین را ندارد اما باید بجای موکب زدن وظیفه خود را در این راستا به بهترین شکل ایفا کند.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.