سید کمال الدین میرجعفریان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح راهسازی جاده قاضی خان - بدره 13 کیلومتر طول دارد که تاکنون هفت کیلومتر از این مسیر تکمیل و آسفالت شده است.
وی افزود:شش کیلومتر باقی مانده در این محور شامل عملیات خاکبرداری، حفر تونل و احداث یک پل بزرگ است که تاکنون مهمترین قسمت این پروژه تونلی به طول 200 متر بوده که عملیات حفاری آن از 2 سمت شهرستان سیروان و بدره پایان یافته است.
وی از پیشرفت فیزیکی 95 درصدی پل بزرگ 160 متری در این محور خبر داد و یادآور شد: این پل که از روی رودخانه جابر می گذرد شامل یک پل بتونی با هشت دهنه 22 متری است که با پیشرفت 95 درصدی در مراحل پایانی کار قرار دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: پروژه راهسازی قاضی خان - بدره با پیشرفت بیش از 80 درصدی در حال انجام است و پیش بینی می شود در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز امسال بهره برداری شود.
وی با بیان اینکه به سرانجام رساندن این طرح باعث بهره مندی مردم شهرستان های سیروان و بدره از این راه استاندارد و ایمن خواهد شد، گفت: تلاش خواهیم کرد تا با تزریق اعتبار لازم این محور تا پایان سال جاری ترددپذیر شده و به بهره برداری برسد.
به گزارش ایرنا، جاده قاضی خان به بدره که باعث وصل شدن شمال به جنوب استان است نقش مهمی در توسعه اقتصادی، راحتی و امن بودن سفر و صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد داشت.
این طرح راهسازی به یکی از آرزوهای مردم شهرستان های سیروان و بدره تبدیل شده بود و با وجود آنکه بیش از 17 سال از آغاز عملیات اجرایی این پروژه می گذرد ولی تاکنون زمینه بهره برداری از آن فراهم نشده است.
با اجرای این پروژه مسیر بدره - سیروان ۴۵ کیلومتر کوتاه تر می شود و فاصله جاده ای مناطق جنوبی با محدوده شمالی استان ایلام را 70 کیلومتر کاهش می دهد.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.