در این مطلب آمده است:
اخیراً در استان ایلام تعدادی از پرنده‌های زنبورخوار وابسته به گروهگ 'سبزه‌قبا' عزم خود را جزم کرده‌اند که زنبورهای عسل استان ایلام را به فنا دهند و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.
جهاد کشاورزی نیز در یک اقدام تروریستی با در اختیار قرار دادن سم به زنبورداران و در ادامه سم‌خور نمودن این پرنده‌ی زیبا در استخر یا کندو توسط زنبورداران اقدام به تسریع در جانفشانی سبزه‌قباها و حذف صورت مسئله نموده‌ است.
مدیران محیط زیست استان ایلام نیز معتقدند که این پرنده مهاجر است و 2 ماه بیشتر در ایلام نخواهد ماند لذا از زنبورداران تقاضا می‌شود بخشی از زنبورهای خدوم و زحمتکش خود که در آستانه‌ی بازنشستگی قرار دارند را پیش از موعد مقرر بازخرید نمایند و بدین ترتیب نسل این پرنده‌‌ که هیچ وابستگی جناحی و جنبشی‌ ندارد و صرفا قبای سبز بر تن دارد را در چرخه‌ی زیست محیطی حفظ نمایند.
حال از آنجا که نه این سبزه‌قباها از خواسته‌ی بحق و طبیعی خود کوتاه می‌آیند و نه ادارات محیط زیست و جهاد کشاورزی استان راهکار علمی و کارشناسی در آستین دارند پیشنهاد می‌شود مدیران این دستگاه‌ها در هر شهرستان با حضور در محل نگهداری کندوهای عسل به عنوان حق ماموریت و اضافه کار نقش 'داول' * را به خوبی ایفا نموده و ضمن حفظ جان زنبورها و کمک به اقتصاد عسل استان از آلام زنبور و زنبورداران بی‌دفاع بکاهند. باشد که رستگار و حقوق ماهیانه‌ی آنها حلال‌تر شود.
هم‌چنین مصوب شود کارگروه فرهنگی متشکل از بزرگان و ریش‌سفیدانِ سبزه‌‌قباهای مهاجر از همه‌ی تفکرها و سلایق تشکیل و با فرهنگ سازی و استفاده از فضای رسانه‌ای استان فی‌الیوم خوردن زنبور عسل را بر خود از مصادیق گوشت سگ دانسته و به جای زنبور عسل از رئیس دفترهای مدیران دو دستگاه مذکور کسب فیض نمایند.
*داول معادل فارسی ندارد و مترسک نوعی توهین به این ابزار ترس پرندگان است.
منبع: سایت خبری ویرا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.