به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز چهارشنبه در نشست با معاون اقتصادی وزارت امور خارجه در خصوص مرز چیلات اظهار کرد: شهرستان دهلران با دارا بودن آثار تاریخی و 149 واحد صنعتی و پروژه های دیگر و 150 هزار میلیارد ریال برای تامین زیرساخت های مرز چیلات ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی دارد.
وی با اشاره به تصویب بازارچه چیلات افزود: برنامه ریزی های لازم برای تکمیل زیرساخت های مرز چیلات صورت گرفته و این مرز برای تسهیل در تردد زائران تا قبل از اربعین باید بازگشایی شود.
وی تاکید کرد: بازگشایی مرز چیلات با توجه به تردد چهار میلیون زائر به کشور عراق بدلیل نزدیکی مسافت جهت کمک به کاهش حجم زائران تاثیر بسزایی دارد.
فرماندار دهلران نیز در این نشست گفت: راه اندازی مرز چیلات در دهلران با توجه به 220 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و دارا بودن بیش از 50 درصد مرز استان همچنین ظرفیت های نفت و گاز و تردد زائران از این مسیر به مرز مهران از مطالبات مردم و ضرورت دارد.
سید حسینعلی موسوی با اشاره به هموار بودن مسیر دهلران اندیمشک و چهارخطه کردن این مسیر افزود: بازگشایی مرز چیلات نقش مهمی در تسهیل ترافیک و تردد زائران در مرز مهران دارد همچنین این مسیر هم برای تردد زائران هم برای تجار و سرمایه گذاران به سمت عراق مناسب و فاصله کمتری دارد.
وی یادآور شد: اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت های مرز چیلات از جمله حفر یک حلقه چاه برای تامین آب شرب بازارچه چیلات و اخذ مجوز فیبر نوری از وزیر ارتباطات صورت گرفته و 70 میلیارد ریال اعتبار هزینه حوزه دسترسی این مرز شده است.
موسوی گفت: مشخص کردن نقطه صفر مرزی، جانمایی و تثبیت موقعیت بازارچه و پای کار آمدن طرف عراقی از مهم ترین موضوعات قابل پیگیری است ضمن اینکه این بازارچه زمینه اشتغال را فراهم می کند.
امام جمعه دهلران نیز بر بازگشایی مرز چیلات تاکید کرد و گفت: تسریع در بازگشایی این مرز ضروری است و باید امنیت زائران نیز تامین شود.
حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود: بازگشایی این مرز علاوه بر خیر و برکت در برون رفت منطقه از بن بست نقش موثری دارد.
به گزارش ایرنا، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه بهمراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، فرماندار و سایر مسئولان از مرز چیلات بازدید کردند.
7175،7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.