حجت الاسلام حشمت الله رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعزام مبلغان دینی در مناسبت های مختلف سال یکی از برنامه های این سازمان است که در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و بر اساس ارزیابی های انجام گرفته برای اجرای برنامه های مختلف معنوی و تبلیغی این ماه به حضور 380 مبلغ روحانی نیاز است.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام با اشاره به اینکه نزدیک به 200 مبلغ روحانی در این استان وجود دارند، یادآور شد: با توجه به نیاز استان، اعزام 180 مبلغ روحانی به این استان از حوزه علمیه قم درخواست شده است.
رستمی اظهار کرد: اعزام این مبلغان از ابتدای ماه رمضان امسال با همکاری حوزه علمیه استان قم انجام خواهد شد.
به گفته وی، ماه رمضان امسال در مجموع 380 مبلغ اعزامی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مابقی نیز از روحانیون مقیم استان ایلام در سراسر استان مستقر و در برنامه های ابلاغی برای سخنرانی، ترویج نماز و زکات، تفسیر قرآن، برپایی نماز جماعت و احکام و نهج البلاغه حضور پیدا می کنند.
رستمی همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و غبارروبی مساجد گفت: دهه آخر ماه شعبان آیین غبارروبی مساجد آغاز و به همه هیات های امنا مساجد برگزاری این برنامه اعلام شده است.
به گفته وی، این آیین بصورت ویژه هفته آینده در یکی از مساجد شهر ایلام با حضور مسئولان استان برگزار و مساجد برای پذیرایی از میهمانان ضیافت الهی آماده خواهند شد.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.