نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان ایلام روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد چهار هزار و 167 نفر معادل 52.5 درصد مرد و سه هزار و 771 نفر معادل 47.5 درصد شرکت‌کنندگان زن هستند.
مصطفی نعمتی اضافه کرد: این آزمون در سه حوزه امتحانی دانشگاه ایلام، دانشگاه پیام نور و موسسه آموزش عالی باختر ایلام در روز پنجشنبه در 2 شیفت صبح و ظهر و در روز جمعه تنها در شیفت صبح برگزار می شود.
وی یادآور شد: آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی امسال بر خلاف سال های گذشته یک دفترچه ای است و در نوبت صبح راس ساعت 7.30 صبح و در نوبت بعد از ظهر ساعت 14 آغاز می شود.
نماینده تام ‌الاختیار سازمان سنجش در استان ایلام با اشاره به برگزاری دومین همایش بین‌المللی گرد و غبار در دانشگاه ایلام طی امروز و فردا ششم و هفتم اردیبهشت ماه، از تمامی داوطلبان خواست: از وسایل حمل و نقل عمومی برای مراجعه به دانشگاه استفاده کنند.
نعمتی یادآور شد: وسیله حمل و نقل از در شرقی دانشگاه برای ورود داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد به محل برگزاری آزمون در دانشگاه ایلام و همچنین انتقال آنها به دیگر حوزه های امتحانی، پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه امروز به علت همزمانی کنکور با همایش بین المللی گرد و غبار بار ترافیکی سنگینی در مسیر دانشگاه ایلام ایجاد شد، از تمامی داوطلبان خواست: برای شرکت در آزمون نوبت صبح فردا جمعه زودتر به حوزه های امتحانی مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه تمامی داوطلبان شرکت کننده در دهه دوم خردادماه ۹۷ منتشر می شود؛ هچنین مجازین به انتخاب رشته در دهه دوم خرداد می توانند نسبت به کدرشته های امتحانی مجاز اقدام کنند.
دانشگاه ایلام با 6 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و 200 عضو هیات علمی، 32 گروه آموزشی دارد و در سال 1370 در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.
استان ایلام در مجموع 36 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که 40 هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.