به گزارش ایرنا، مراد اکبری روز دوشنبه در بازدید از اراضی کشاورزی دشت های عباس، عین خوش و فکه اظهار کرد: این طرح می تواند بعنوان پایلوت برای کشورهای خاور نزدیک و شمال آفریقا و با دعوت از متخصصان دنیا در این منطقه انجام شود.
وی افزود: این متخصصان در راستای بهره وری آب کشاورزی تجربیات خود را منتقل و بصورت آموزشی و ترویجی سایر کشورها هم حضور پیدا می کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نیز در این بازدید گفت: با اجرای طرح احیای اراضی دهلران 38 هزار هکتار به زمین های آبی استان اضافه شده است.
سید محمدتراب میری با اشاره به ارتقا اراضی آبی استان به 108 هزار هکتار افزود: اجرای این طرح در منطقه نقش مهمی در تولید و افزایش بهره وری مناسب از آب دارد.
فرماندار دهلران نیز بر ضرورت فراهم کردن زمینه برای تنوع زراعی در شهرستان تاکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های کشاورزی منطقه سرمایه گذران می توانند در جهت ایجاد صنایع تبدیلی فعالیت کنند.
سید حسینعلی موسوی گفت: در این راستا 40 هکتار زمین برای ایجاد کارخانه قند در این شهرستان با سرمایه گذاری هفت میلیارد ریالی پیش بینی شده و در آینده این کار انجام می شود.
مدیر جهاد کشاورزی دهلران نیز گفت: پنج طرح مهم در حوزه آب و خاک شهرستان با اعتبار 10 هزار میلیارد ریال در حال اجراست که نقش مهمی در توسعه اراضی آبی دارند.
عباس احمدی افزود: با اجرای این طرح ها میزان محصولات تولیدی شهرستان از 305 هزار تن به یک میلیون تن افزایش می یابد.
شهرستان مرزی دهلران با 100 هزار هکتار اراضی آبی و تولید سالانه نیمی از محصولات کشاورزی استان بعنوان قطب کشاورزی ایلام مطرح است.
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.