عبدالرضا مهدیان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر و برنامه ریزی های منسجم، ایستگاه های راهنمایی و ساماندهی گردشگران در مبادی ورودی این شهرستان پیش بینی شده و با نظارت ویژه، خدمات قابل قبولی به مسافران ارائه می شود.
وی با بیان اینکه آمار بازدید گردشگران در تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، افزود: امکانات لازم برای اسکان مسافران نوروزی در مراکز آموزشی و اقامتی این شهرستان فراهم شده است.
مهدیان با بیان اینکه از آغاز تعطیلات نوروزی تا هفتم فرودین 60 هزار نفر از مکان های طبیعی، مذهبی و تاریخی این شهرستان بازدید کرده اند، گفت: بیشترین بازدید گردشگران نوروزی از آثار تاریخی طاق شیرین و فرهاد، امام زاده سید عبدالله و منطقه تفریحی گردشگری سد کنگیر بوده است.
وی از برگزاری طرح نوروزگاه در شهرستان ایوان در 12 فرودین ماه خبر داد و افزود: در این طرح تمامی آداب و رسوم، بازی های بومی محلی، موسیقی، شعر و داستان های سنتی مرتبط با نوروز در قالب برنامه های مختلف اجرا می شود.
وی با بیان اینکه از آغاز تعطیلات تاکنون هیچ گونه سرقت، تصادف و حادثه ناگواری در سطح این شهرستان رخ نداده است، ابراز امیدواری کرد: تا پایان تعطیلات نوروز و سال جاری این وضعیت هم چنان ادامه یابد.
به گزارش ایرنا، شهرستان 55 هزارنفری ایوان که در شمال استان قرار گرفته به علت قدمت و پیشینه تاریخی خود دارای 67 آثار تاریخی است.
طاق شیرین و فرهاد، آتشکده سیاهگل، پل شیرپناه، قلعه گوریا، محوطه گاو میش، قلعه شمیران، تپه کلان، تپه نرگسی و شهر تاریخی جوی زر از جمله آثار تاریخی متعدد شهرستان ایوان است که در فهرست ملی آثار کشور ثبت شده است.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.