به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوب درویشی روز شنبه در نشست کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش و نوآوری استان اظهار کرد: طرح های تحقیقی مراکز دانشگاهی استان باید به نحوی ساماندهی و جهتگیری یابند که به سوال عمومی چرایی تحقق نیافتن توسعه ایلام و نیز چگونگی اصلاح روند و تحقق توسعه ایلام پاسخ دهند.
وی اهتمام به توسعه را وظیفه مراکز دانشگاهی عنوان و درعین حال خاطر نشان کرد: دانشگاهیان به عنوان نیروهای فکری جامعه به یقین بیشترین دغدغه را نسبت به توسعه استان دارند که سامان دادن طرح های تحقیقی در جهت تحلیل و معرفی ضرورت ها، خط مشی و جهت گیری اجرایی توسعه بهترین راه بهره گیری مثبت از دغدغه و توان نیروهای فکری جامعه محسوب می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام همچنبن دستور داد: دستگاه های اجرایی برای مدیریت و جذب مناسب اعتبار پژوهشی به نحو جدی اقدام کنند و به خصوص از جذب نشدن و برگشت اعتبار بودجه ای دستگاه ها در بخش پژوهش جلوگیری شود.
وی با تاکید بر لزوم مدیریت مسیر تربیت و اموزش جوانان این استان ادامه داد: هم افزایی در زنجیره آموزش منجر به تولید ثروت و رفع مشکلات توسعه ای استان می شود که این امر باید مد نظر دانشگاه و دستگاه ها قرار گیرد.
وی به انجام آمایش رشته ای تاکید کرد و گفت: اکثر خروجی های آموزش و پرورش با گرایش به سمت رشته های پزشکی می رود که ادامه این روند برای توسعه کشور باید بررسی و اصلاح شود.
درویشی گفت: اکنون نیاز استان با توجه به ظرفیت های ایلام و تکمیل زنجیره تولید در بخش نفت و گاز و گردشگری است و نیازمند توسعه این رشته ها در استان برای تربیت نیروی انسانی لازم و ارتقا این حوزه ها هستیم.
وی در ادامه به انجام پژوهش و اجرای کارگاه های مختلف در استان اشاره کرد و افزود: کارگاه ها یک آزمایشگاه بزرگ هستند که می توانند به سوالات عدم توسعه یافتگی استان و موانع مربوط به آن پاسخ دهند.
وی افزود: یکی از رسالت های دانشگاه تربیت دانشحو و توسعه علم و دانش و فناوری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: ضرورت برگزاری همایش ها باید بررسی شود و گفتمان توسعه ای استان رواج پیدا کند.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.