به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز جمعه در همایش شهرداران استان ایلام اظهار کرد: برخی دستگاه ها بدون آنکه پروانه ساخت و تاییدیه های لازم را از شهرداری ها کسب کنند در زمین های در اختیار خود اقدام به ساخت و ساز کرده که این وضعیت خلاق قانون بوده و باید از این رویه پرهیز شود.
وی افزود: شهرداری های استان نیز باید در ارائه مجوزهای موردنیاز برای ساخت و ساز حداکثر تخفیف را برای نهادهای خدمات رسان همچون مجموعه های فرهنگی و هنری ، مراکز بهداشتی و درمانی ، نیروهای مسلح و سایر ارگان هایی که در قانون پیش بینی شده در نظر بگیرند.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر شهرداری های این استان از نظر درآمدی با محدودیت های شدید روبرو هستند و تنها محل کسب درآمد آنها از محل عوارض های ساختمانی است، در صورتیکه سایر دستگاه ها در این زمینه همکاری لازم را نداشته باشند، شهرداری ها در تامین بودجه خود با مشکلات عدیده ای روبرو خواهند شد.

** مجوز راه اندازی مراکز شهربازی به افراد واجد صلاحیت واگذار شود

کرمی در بخش دیگری از سخنان خود از اهتمام نداشتن برخی شهرداری ها نسبت به رعایت استانداردهای ایمنی در وسایل شهربازی ها انتقاد کرد و گفت: استانداردسازی وسایل شهربازی ها یکی از دغدغه های جدی مسئولان و عموم شهروندان است و خانواده ها انتظار دارند فرزندان آنها در محیطی که حداکثر پیش نیازهای ایمنی را رعایت کرده باشد، به تفریح و بازی بپردازند.
وی اضافه کرد: شهرداری ها باید مجوز راه اندازی مراکز شهربازی را در اختیار افرادی قرار دهند که از صلاحیت فنی و تخصصی لازم برخوردار باشند ، ضمن اینکه سازمان استاندارد نیز عملکرد تجهیزات بازی را بطور مستمر رصد کند تا ضمن عیب یابی و رفع نقص خطری سلامت کودکان را تهدید نکند.
معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: شهربازی های سرپوشیده امروزه در برخی شهرهای استان رونق بیشتری پیدا کرده ولی از نظر جانمایی و طراحی ویژگی های لازم را ندارند که باید قبل از صدور مجوز این الزامات رعایت شود.

** تنها 12 وسیله شهربازی در استان ایلام استاندارد هستند

مدیرکل استاندارد ایلام نیز در این جلسه اظهار کرد: وسایل و تجهیزات شهربازی ها از سال 87 در شمول استاندارد اجباری قرار گرفته اند.
مهناز همتی تاکید کرد: هم اکنون 12 شهربازی روباز در استان ایلام فعالیت می کنند که در این مراکز 64 وسیله بازی تعبیه شده است.
وی یادآور شد: از این تعداد شهربازی و وسایل جانمایی شده تنها سه شهربازی با 12 وسیله در شهرهای آبدانان ، ایوان و بدره استانداردهای لازم را اخذ کرده اند.
مدیرکل استاندارد ایلام اضافه کرد: هیچ یک از شهربازی های سرپوشیده استان نیز تاکنون نسبت به اخذ استانداردهای لازم در این حوزه اقدامی نکرده اند و در صورت تداوم این شرایط مجبور به پلمب این اماکن با دستور دادستانی خواهیم بود.

** خطوط انتقال انرژی در ایلام چهره شهرها را نازیبا کرده است

شهردار ایلام نیز در این جلسه خواستار بهره گیری از روش های نوین انتقال انرژی توسط دستگاه های خدمات رسان شد و گفت: وجود سیم های متعدد انتقال برق بویژه در هسته مرکزی شهر ایلام چهره نازیبایی را ایجاد کرده که باید با یکپارچه سازی این خطوط و همچنین بهره گیری از روش هایی همچون انتقال بدون سیم و زیرزمینی خطوط این مشکل برطرف شود.
مدیرعامل شرکت برق استان ایلام نیز استفاده از روش هایی همچون تونل تاسیسات را برای یکپارچه سازی خدمات شرکت های مرتبط با این حوزه خواستار شد و گفت: اجرای این پروژه نیازمند اعتبار است و در صورتیکه سایر ارگان های مسئول نیز اهتمام داشته باشند، مجموعه شهرک برق استان آمادگی دارد در این زمینه ورود کند.
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.