به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه نشست خبری و مشورتی با اصحاب رسانه در پاسخ به انتقاد خبرنگاری مبنی بر ارتباط ضعیف استاندار ایلام با رسانه ها و در دسترس نبودن ایشان اظهار کرد: مشغله کاری و جلسات متعدد کاری شرایطی را ایجاد کرده که حتی در طول روز اعضای خانواده نیز موفق به تماس با من نمی شوند ولی تلاش کرده ام همواره تعامل خوبی با رسانه ها داشته و از نظرات مشورتی آنان بهره بگیرم.
وی روابط عمومی را بهترین حلقه اتصال خواسته های اهالی رسانه از مدیریت ارشد استان دانست و افزود: اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد باید مجموعه رسانه ها و حوزه روابط عمومی آنرا با همفکری اصلاح کنند ولی وجود مشاور رسانه ای نیز باید با همفکری مجموعه خبرنگاران استان مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لزوم بکارگیری خواهد شد.

** فرمانداران و بخشداران از مجموعه وزارت کشور برگزیده می شوند

استاندار ایلام تاکید کرد: در دوران کوتاه مسئولیت در ایلام تلاش کرده ام همکاران خود در دستگاه ها را از میان افراد بومی و از همان مجموعه و ارگان برگزینم ولی از نظرات مشورتی و کارشناسی برای انتخاب مجموعه مدیریتی استقبال می کنم، حداکثر تا 3 ماه آینده نیز فرمانداران و بخشداران شهرستان های مختلف استان از میان نیروهای وزارت کشور انتخاب و مشغول بکار خواهند شد.
سلیمانی دشتکی در خصوص اجرایی نشدن سفرهای شهرستانی گفت: 2 سفر به شهرستان ها طی ماه های گذشته برنامه ریزی شده بود که به دلیل تشکیل جلسات مهم و ضروری در تهران امکان حضور میسر نشد ولی از ابتدای سال آینده این سفرها بطور جد پیگیری می شود، ضمن اینکه در کنار حضور سرزده در ادارات و نهادهای مختلف و همچنین شهرستان ها معتقدم باید این سفرها با کار کارشناسی و حضور دستگاه های مسئول باشد تا اثرگذاری آنرا در آن حوزه شاهد باشیم.

** جوانان توانمند در انتصاب ها در اولویت هستند

وی اضافه کرد: تداوم بکارگیری جوانان و بانوان در مسئولیت های اجرایی را با جدیت دنبال خواهد کرد و اگر در مجموعه ای جوان توانمندی حضور داشته باشد، در انتصاب ها در اولویت خواهد بود.
استاندار ایلام با رد پروازی بودن معاونان استاندار گفت: معاونان سیاسی و اقتصادی در استان حضور دارند و معاون اقتصادی پس از تعطیلات و معاون سیاسی نیز پس از پایان سال تحصیلی با خانواده خود در ایلام مستقر می شوند.

** نگاه ایده آلی با توجه به محدودیت های کشور و استان ثمربخش نیست

سلیمانی دشتکی افزود: نگاه ایده آلی با توجه به محدودیت ها و کمبود منابع چندان اثر بخش نیست و باید به سمت عملیاتی و اجرایی کردن فعالیت ها پیش برویم تا بتوانیم در بخش های مختلف پیشرفت امور را شاهد باشیم.
استاندار ایلام با رد نگاه تحکمی به دستگاه ها و بویژه بانک ها در جلسات گفت: مدیریت ارشد استان بجز اجرای مصوبات دولت ، ستاد اقتصاد مقاومتی و بانک مرکزی هیچ چیزی را به دستگاه ها و بانک ها تحمیل نمی کند، در حالیکه مصوبات از سوی شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی به بانک های ابلاغ می شود، ولی بانک های عامل آیین نامه های داخلی را دلیل اجرایی نشدن مصوبات اعلام می کنند که پذیرفتنی نیست.
سلیمانی دشتکی یکی از تاکیدات دولت در سال های اخیر را برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی بطور هفتگی ذکر کرد ولی در چهار سال گذشته تنها 20 جلسه در این حوزه برگزار شده است و مدیران مربوطه نیز نداشتن موضوع و صورت جلسه را دلیل این امر عنوان می کنند که نشان از ضعف آن مجموعه دارد، ولی طی ماه های اخیر تلاش شده این جلسات به منظور گره گشایی از مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بطور مستمر در استان برگزار شود.

** خوراک پتروشیمی ایلام به 30 مترمکعب در روز افزایش می یابد

وی به برنامه های حوزه نفت و گاز استان اشاره کرد و گفت: مجموعه پتروشیمی ایلام با توجه به هزینه بسیار سنگینی که برای اجرای آن صورت گرفته هم اکنون با کمبود خوراک روبروست و در حالیکه ظرفیت دریافت روزانه 40 مترمکعب خوراک را دارد، ولی تنها 20 مترمکعب در اختیار این مجموعه قرار می گیرد.
استاندار ایلام تاکید کرد: رایزنی های متعددی نیز با وزیر نفت و هلدینگ خلیج فارس در این خصوص صورت گرفته و افزایش میزان خوراک این مجموعه به 30 مترمکعب در روز نیز مورد موافقت قرار گرفته است.
سلیمانی دشتکی ادامه داد: پروژه ان جی ال دهلران نیز با وجود مشکلات مالی صندوق بازنشستگی وزارت نفت به عنوان یکی از اصلی ترین سرمایه گذاران آن در حال اجرا بوده و اشتغال مناسبی نیز ایجاد کرده است ، آغاز بکار پالایشگاه مهران نیز در دستور کار است و چند شرکت خارجی نیز آمادگی خود را برای مشارکت در احداث آن اعلام کرده اند.

** تخصیص 500 میلیارد ریال برای سرعت بخشی در اجرای سد سیکان

وی یکی از پروژه های زیربنایی استان را سد سیکان عنوان کرد که قبل از حضور تیم جدید مدیریتی استانداری تنها 10 میلیون ریال اعتبار داشت ولی با رایزنی صورت گرفته آنرا در سال آینده به 50 میلیارد ریال رساندیم و همچنین کمیسیون تلفیق مجلس با افزایش آن به 500 میلیارد ریال در سال 97 موافقت کرده است که امیدواریم با محقق شدن آن روند ساخت این سد شتاب گیرد.
استاندار ایلام کمک به افزایش اعتبار حوزه فرهنگی استان را از اولویت های مجموعه استانداری برشمرد و یادآور شد: اختصاص 60 میلیارد ریال برای مجتمع فرهنگی هنری ایلام، تکمیل برج هنر و مجتمع های فرهنگی نیمه تمام در دستور کار است، ضمن اینکه اعتبار مناسبی برای پروژه توسعه زیرساخت های پارک بلوط و به موازات آن منطقه ارغوان برای افزایش روحیه نشاط و شادی و توسعه تفرجگاه ها در استان اختصاص یافته است.

** اجرای برنامه های مفرح و شاد در کنار رعایت موازین شرعی

سلیمانی دشتکی با بیان علاقه خود به موسیقی های محلی و سنتی از مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست در کنار رعایت موازین شرعی نسبت به اجرای برنامه های هنری و فرهنگی شاد و مفرح در سطح استان به منظور تقویت روحیه نشاط اهتمام داشته باشند.
وی با رد نگاه امنیتی و ایجاد محدودیت برای رسانه های استان تاکید کرد: رسانه ها تا زمانیکه نسبت به اشخاص و مجموعه ای مختلف تهمت و یا توهینی نداشته باشند در بیان نظرات و دیدگاه های خود آزاد هستند و مدیران دستگاه ها نیز حق ندارند از رسانه و خبرنگاری تنها به دلیل انتقاد از مجموعه آنها شکایت کنند.
استاندار ایلام یکی از برنامه های در دست اجرای استان طی ماه های اخیر را ساماندهی وضعیت کشتار دام در مراکز غیرمجاز اعلام کرد و گفت: کشتارگاه شهر ایلام به شخصی واگذار شده بود که از اهلیت و توان لازم برای اجرای آن برخوردار نبود و هم اکنون هر شخص یا گروهی که توان لازم برای اداره این مجموعه را داشته باشد، آمادگی داریم این مرکز را در اختیار آنان قرار دهیم، ضمن اینکه مردم منطقه مهدی آباد نیز می توانند با ایجاد یک کشتارگاه محلی تولیدات خود را در این نقطه عرضه کنند.

** تخصیص 980 میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت های جاده ای به مرز مهران

سلیمانی دشتکی با اشاره به برنامه های استان برای تکمیل زیرساخت های اربعین گفت: 980 میلیارد ریال برای تکمیل راه های مواصلاتی به مرز مهران تخصیص یافته ضمن اینکه بهسازی مسیر ملکشاهی به مهران و همچنین بهبود جاده های مهران به دهلران و دهلران به اندیمشک نیز در دستور کار است.
وی در خصوص افزایش تعداد فرودگاه های استان اظهار کرد: زیرساخت هایی در شهرهای آبدانان ، دهلران و مهران برای ایجاد این مرکز مهیاست، راه اندازی فرودگاه شرایط و امکانات و اعتبار مالی بسیاری نیاز دارد ولی اگر بتوانیم فرودگاه ایلام را بین المللی کنیم ، بخشی زیادی از نیاز استان مرتفع می شود.

** موافقت قرارگاه خاتم الانبیاء با مشارکت در اجرای راه آهن ایلام

استاندار ایلام از موافقت قرارگاه خاتم الانبیاء با مشارکت در احداث راه آهن ایلام از طریق اسلام آباد غرب خبر داد و ابراز امیدواری کرد زمینه موافقت وزارت راه و شهرسازی نیز با این طرح فراهم و بزودی شاهد آغاز عملیاتی اجرایی این پروژه باشیم.
سلیمانی دشتکی با اشاره به سهمیه حدود 10 هزار نفری اشتغال ایلام در سال 96 گفت: بر اساس اعلام دستگاه های مسئول حدود هفت هزار و 800 شغل در استان ایجاد شده ولی ملاک ما برای پذیرش این مسئله واریز شدن سهم بیمه این افراد از سوی تامین اجتماعی است تا شرایط برای اشتغال پایدار آنان فراهم شود.

** کمترین مجازات مدیران نجومی بگیر عزل از حوزه مسئولیت است

وی در پاسخ به سوالی در خصوص برخورد با مدیران دارای حقوق های نجومی و انتشار برخی فیش ها در شبکه های مجازی تاکید کرد: این موضوع را از طریق نهادهای نظارتی و سازمان بازرسی پیگیری خواهم کرد ولی نباید بدون اطمینان و اطلاع دقیق تهمت هایی را نسبت به برخی افراد وارد کرد که نتوانیم آنرا اثبات کنیم ولی بدون شک کمترین مجازات برای مدیری که خارج از عرف دریافتی داشته باشد، عزل از حوزه مسئولیت است.
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.