سهیلا ملکشاهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این مجموع هشت هزار و 814 نفر زن شامل مددجویان کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، مشاغل آزاد مربیان مهد، زنان هنرمند و نویسنده و زنان خانه دار است.
وی افزود: در عناوین بیمه غیراجباری زنان، 60 درصد این جمعیت را زنان با تعداد سه هزار و 519 نفر تشکیل می دهند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام یادآور شد: از مجموع 31 هزار و 970 مستمری بگیر استان، 20 هزار و 255 نفر زن هستند که این تعداد شامل 65 درصد از جمعیت مستمری بگیران سازمان در استان است.
ملکشاهی ادامه داد: هم اکنون چهار هزار و 324 نفر از بانوان قالیباف ایلامی از بیمه قالیبافان استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه زنان بسیاری تمایل به بیمه پردازی دارند ولی به دلیل شاغل نبودن اقدامی در این زمینه نکرده اند، گفت: این سازمان بارها سعی در آگاهی بخشی این دسته از بانوان داشته و اکنون نیز اعلام می کند زنان بدون هیچ شغل و فعالیتی با استفاده از بیمه زنان خانه دار می توانند با پرداخت حداقل ماهانه یک میلیون و 120 هزار ریال خود را بیمه کنند.
به گزارش ایرنا، 296 هزار و 419 نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی استان ایلام قرار دارند و امسال تعداد بیمه شده های این سازمان پنج درصد افزایش یافته است.
تعداد کل بیمه شدگان اصلی در استان ایلام 106 هزار و 939 نفر است و تا پایان سال پیش بینی می شود مجموع افراد بیمه شده اصلی پنج درصد افزایش یابد.
ضریب پوشش بیمه ای تامین اجتماعی در استان ایلام 52 درصد است که 2 درصد از میانگین کشوری بیشتر است.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.