دکتر شهرام باسامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه این پرندگان و جوجه ها می توانند ناقل و مخزن برخی از بیماری های مشترک انسان و حیوان باشند عرضه آنها ممنوعیت دارد.
وی افزود: پرندگانی چون جوجه اردک که عرضه و فروش آنها در بازار مشاهده می شود می تواند بعضی از بیماری های پرندگان را به افراد منتقل کند.
باسامی تاکید کرد: پرنده آلوده به ویروس می تواند افراد در معرض تماس را به بیماری های مشترک انسان و پرندگان همچون آنفولوآنزای پرندگان مبتلا سازد.
وی هشدار داد: مردم برای حفظ سلامت خود و اعضای خانواده به ویژه کودکان از خرید جوجه و دیگر پرندگان خودداری کنند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان ایلام هم گفت: همزمان با فروش ماهی های قرمز هفت سین گروه های گشت و نظارت این اداره کل نیز بازارهای استان را مورد بازرسی قرار می دهند.
عبدالصاحب بازیار توضیح داد: به منظور جلوگیری از فروش و عرضه برخی وحوش به مردم این گروه های کشت و کنترل به طور مرتب بازارهای استان را پایش می کنند.
وی با بیان اینکه نسبت به گذشته عرضه و فروش وحوش در اماکن عمومی در ماه پایانی سال کمتر از گذشته شده، افزود: مشاهده فروش هرگونه جانور وحشی به مردم خلاف بوده و با متخلف برابر قانون برخورد می شود.
به گزارش ایرنا، همه ساله در اسفندماه که فصل خرید مردم برای شب عید و سفره هفت سین است و در کنار فروش ماهی قرمز برخی از افراد اقدام به فروش برخی از جانوران وحشی چون لاکپشت، مار، سمندر و پرندگانی نظیر جوجه های یک روزه رنگی و جوجه اردک یا بلدرچین می کنند.
غافل از اینکه این حیوانات می توانند ناقل انواع بیماری های مشترک انسان و حیوان بوده و فرد را آلوده به ویروس کنند.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.