سید محمدتراب میری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از دیروز روند کشتار در این واحد صنعتی دچار اختلال شده است به گونه ای که کارگران دیروز با هدف دریافت مطالبات خود دست به اعتصاب زدند و این تجمع عملا باعث تعطیلی کشتارگاه شد اما امروز با صحبت های مسئولان ظاهرا قانع شده اند و کشتارگاه امروز به صورت موقت اقدام به ذبح احشام کرد.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی هیچ گونه امیدی به بهبود اوضاع کشتارگاه صنعتی ایلام نیست، افزود: تداوم این روند به فعالیت قصابان لطمه وارد می سازد و فرصت برای کشتار غیر مجاز دام نیز مهیا می شود.
میری گفت: مدیرعامل و مالک کشتارگاه با بیان اینکه این واحد صنعتی از نظر اقتصادی و درآمدزایی مقرون به صرفه نیست با اظهار پشمانی از خرید آن اعلام کرده است که دیگر هیچ گونه تمایلی برای ادامه فعالیت تنها کشتارگاه صنعتی ایلام ندارد.
وی یادآور شد: سازمان خصوصی سازی کشور هنگام فروش این واحد که زیر نظر پشتبانی امور دام اداره می شد بدون مشورت با مسئولان استان اقدام به فروش آن به یک سرمایه گذار غیر بومی کرد و اکنون این انتقال غیر کارشناسانه کشتارگاه به یک معضل برای استان ایلام تبدیل شده است.
وی گفت: با توجه به شرایط نامعلوم کشتارگاه در حال رایزنی و پیگیری تعیین تکلیف وضعیت کشتارگاه و بازگشت آن به حیطه اختیارات شرکت پشتیبانی امور دام هستیم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام تاکید کرد: باید هرچه زودتر برای جلوگیری از مشکلات بعدی، وضعیت کشتارگاه ایلام تعیین تکلیف شود.
به گزارش ایرنا، کارگران شاغل در کشتارگاه صنعتی ایلام از روز گذشته در اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان، اعتصاب کرده اند.
7172/6032
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.