به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در دیدار با جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: تردد میلیونی زائران حسینی(ع) از استان ایلام و شهر مرزی مهران در ایام اربعین هر سال باعث شده تا این استان و به خصوص مرز مهران از موقعیت و اهمیت مواصلاتی خاصی برخوردار شود، این عنایت خداوند متعال است که هر سال به موج جمعیت زائراافزوده می شود.
استاندار ایلام با اشاره به افزایش سال به سال زائران عتبات عالیات عراق که عمدئا از مرز مهران تردد می کنند گفت: راه اندازی باند پروازی در شهرستان مرزی مهران ضروری است.
وی افزود: در سال های 91 و 92 حدود 50 هزار نفر زائر از مرز مهران به عتبات عالیات تردد داشتند اما با تکمیل زیرساخت ها و مزیت هایی چون کوتاهی مسافت سفر به عتبات عالیات از این مرز هرسال به موج جمعیت زائران حسینی(ع) افزوده شد.
استاندار ایلام با اشاره به عزم دولت در تکمیل زیرساخت های مهران در ایام اربعین تاکید کرد: در برگزاری اربعین امسال با آمادگی کامل از زائران حسینی استقبال و میزبانی شد و در جریان بازدیدهای میدانی از پروژه های در دست اجرای استان در موارد لازم به استقبال دستور لازم برای رفع نواقص و تامین نیازها اقدام های لازم انجام شد.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: با تلاش ها و اقدام های انجام شده در خصوص جذب اعتبارها، پیمانکاران در فرصت محدودی که تا اربعین باقی مانده بود به صورت سه شیفت و با جدیت تلاش کردند تا پروژه های حساس را تا قبل از اوج تردد زائران تکمیل کنند و تحولی اساسی در زیرساخت های راه در مسیر ایلام - مهران ایجاد شد.
وی گفت: هماهنگی خوب ساختاری، وحدت موجود، همکاری خوب میان نیروهای نظامی و انتظامی در ایام اربعین امسال بسیار مطلوب بود که جای قدرانی دارد.
وی خواستار موافغقت و اقدام همه دستگاه های مرتبط و مجری برای ساخت فرودگاه در مهران شد و اضافه کرد: با توجه به مهیا بودن زیرساخت های موجود در ایام اربعین در مهران احداث این فرودگا ه از اولویت های ضروری استان است.
استاندار ایلام بر باز شدن مرز چیلات دهلران نیز تاکید کرد و افزود: مرز چیلات مزیت بسیار خوبی است تا از این طریق هم زائران با آرامش راهی زیارت شوند و هم مسئولان در استان و کشور بهتر این مهم را مدیریت کنند.
سلیمانی یادآور شد: همه باید تلاش کنند تا طرف عراقی نیز زیرساخت ها دیده و به جمع بندی برسد و این مرز هرچه زودتر عملیاتی شود.
وی همچنین بر احداث و ایجاد مجتمع مشارکتی برای زائران در آنسوی مرز با همکاری ستاد عتبات عالیات تاکید کرد وخواستار استفاده از ظرفیت های مردمی در بحث اربعین در استان شد.
مرز بین المللی مهران در 105 کیلومتری مرکز استان ایلام به عنوان محور کانونی تردد زائران عتبات عالیات عراق در جریان تردد زائران اربعین حسینی مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران پذیرای خیل عظیمی از زائران عزادار است.
با وجود فعال شدن خروجی های مرزی استان خوزستان، بیش از 50 درصد زائران اربعین حسینی اخیر مرز بین المللی مهران را برای زیارت عتبات عالیات و حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین انتخاب کرده و از این مرز به کشور عراق تردد کردند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
/6034/3032
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.